گوگل Android Go را برای دستگاه‎های دارای 1 گیگابایت رم یا کمتر معرفی می‎کند

در کنفرانس I/O 2017 گوگل، این شرکت طرح جدیدی را برای دستگاه‎های اندرویدی رده‎پایین به اسم Android Go معرفی کرد. این طرح الزاما مجموعه‎ای از قابلیت‎ها و اپلیکیشن‎ها برای اندروید است که به همراه Android O معرفی خواهد شد که برای هم محدود کردن منابع سیستمی دستگاه و هم مصرف اینترنت سیم‎کارت موبایل طراحی شده […]

در کنفرانس I/O 2017 گوگل، این شرکت طرح جدیدی را برای دستگاه‎های اندرویدی رده‎پایین به اسم Android Go معرفی کرد. این طرح الزاما مجموعه‎ای از قابلیت‎ها و اپلیکیشن‎ها برای اندروید است که به همراه Android O معرفی خواهد شد که برای هم محدود کردن منابع سیستمی دستگاه و هم مصرف اینترنت سیم‎کارت موبایل طراحی شده است تا به کاربران کشورهای در حال توسعه کمک شود به دنبال کار با دستگاه موبایل خود تجربه‎ی قابل قبولی داشته باشند.

بخش‎های اصلی Android Go سه قسمت است: خود سیستم‎عامل، اپلیکیشن‎های خود گوگل و اپلیکیشن‎های شخص‎ثالث بهینه شده. در ابتدا، سیستم‎عامل در پیش روی Android Go با بهینه‎سازی‎هایی برای دستگاه‎هایی با 1 گیگابایت رم یا کمتر از آن عرضه خواهد شد. این بهینه‎سازی‎ها شامل محدودسازی مقدار رم مصرفی و اضافه کردن گزینه‎های بیشتر برای مدیریت مصرف اینترنت می‎شود. مورد دوم به لطف قابلیت به تازگی جدیدا اضافه شده صورت می‎گیرد تا فرد مستقیما از بخش سایبان نوتیفیکیشن بتواند مصرف اینترنت خود را متوجه شود.

در رابطه با اپلیکیشن‎ها، گوگل نوید چند سرویس خود را داده است که با تغییراتی همراه می‎شود تا نسخه‎های صرفه‎جویی کننده‎ای از اپلیکیشن‎ها در اختیار کاربر قرار گیرد. به عنوان مثال قابلیت Data Saver کروم به صورت پیش‎فرض در Android Go فعال خواهد شد. هم‎چنین، یک اپلیکیشن جدید به اسم YouTube Go به جای اپ استاندارد یوتیوب در دستگاه‎های دارای اندروید Go دیده می‎شود. این اپلیکیشن چندین قابلیت صرفه‎جویی کننده‎ی داخلی در مصرف اینترنت دارد، به عنوان مثال به کاربران اجازه می‎دهد به شکل تعدادی تصویر پیش‎نمایشی از یک ویدئو داشته باشند تا ارزش مشاهده‎ی آن مشخص شود، در حالی‎که هم‎چنین اطلاعات دقیق در خصوص میزان مصرف اینترنت در کیفیت‎های مختلف نشان داده می‎شود. برخلاف اپ استاندارد یوتیوب، YouTube Go به کاربران اجازه‎ی دانلود ویدئوها برای مشاهده‎ی آفلاین و هم‎چنین به اشتراک‎گذاری آن با سایر افراد از طریق یک ارتباط نظیر به نظیر آفلاین (مشابه با وای‎فای دایرکت یا بلوتوث) را می‎دهد تا آن‎ها از ارتباط اینترنتی خود برای این منظور استفاده نکنند.

مورد آخر یک پلی‎استور منحصر و ویژه برای Android Go است که هم‎چنین در این کنفرانس معرفی شد و گوگل در طرحی تحت عنوان ” Building for Billions” طراحی کرده است تا به توسعه‎دهندگان کمک کند اپلیکیشن‎هایی مخصوص این پلی‎استور ویژه بسازند، اپلیکیشن‎هایی که برای صرفه‎جویی در مصرف اینترنت و منابع دستگاه ساخته شده‎اند مانند  Facebook Lite و Skype Lite.

قابلیت به اصطلاح “Go configuration” که تمامی سه قابلیت مذکور را در خود دارد با Android O ارائه و بر روی دستگاه‎های دارای یک گیگابایت رم یا کمتر از آن استفاده خواهد شد. هم‎چنین، گوگل ادعا می‎کند که یک نسخه از اندروید Go با تمامی ریلیز‎های اندروید در آینده موجود خواهد بود، در حالی‎که دستگاه‎های مجهز به این سیستم‎عامل با شروع سال 2018، عرضه خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال