گوگل از اندروید O رونمایی کرد

گوگل معمولا پیش از معرفی رسمی و نام‌گذاری اندروید بعدی، نسخه‌ی پیش‌نمایش آن را مخصوص توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند و امروز این غول جستجوگر اینترنتی، همین نسخه را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. بنابراین توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی از امروز می‌توانند از جدیدترین نسخه‌ی اندروید استفاده کنند تا مشکلات و دیگر موارد مربوط به این […]

گوگل معمولا پیش از معرفی رسمی و نام‌گذاری اندروید بعدی، نسخه‌ی پیش‌نمایش آن را مخصوص توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند و امروز این غول جستجوگر اینترنتی، همین نسخه را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. بنابراین توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی از امروز می‌توانند از جدیدترین نسخه‌ی اندروید استفاده کنند تا مشکلات و دیگر موارد مربوط به این نسخه را در اختیار گوگل قرار دهند.

همانند دیگر نسخه‌های مخصوص توسعه‌دهندگان، اندریود O تمامی قابلیت‌های خود را هنوز نشان نداده است و بنابراین فعلا نباید منتظر ویژگی‌های جدید این نسخه از سیستم‌عامل محبوب اندروید باشید اما نسخه‌های بعدی آزمایشی اندروید O قطعا ویژگی‌های جدیدی را از این سیستم‌عامل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. با این حال نگاهی می‌اندازیم به ویژگی‌های جدید اندروید O که فعلا در این نسخه در اختیار سازندگان قرار گرفته است.

یکی از قابلیت‌های مهم اندروید جدید گوگل، محدود کردن استفاده‌ی برنامه‌ها در پس‌زمینه است. پیش از این نیز اندروید چنین قابلیتی را به خود می‌دید اما به نظر می‌رسد این ویژگی، پیشرفه‌تر شده و در نتیجه می‌توانیم انتظار عمر باتری بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشیم.

بخش اعلان‌ها نیز در این نسخه دچار کمی تغییرات شده است. کاربران از این پس متوجه خواهند شد که کدام اعلام برای کدام برنامه بوده و می‌توانند هر اعلان را به سبک و سیاق خود دسته بندی کنند. همچنین دسته بندی اعلان‌های یکسان ظاهری متفاوت را دریافت کرده که به بهتر شدن هر چه بیشتر این بخش کمک بسزایی خواهد کرد.

در نسخه‌ی جدید اندروید گوگل، امکان پر شدن خودکار نام کاربری و پسورد برای کاربران وجود دارد. بدین ترتیب، دیگر کاربر نیازی ندارد تا وقت خود را برای پر کردن نام کاربری یا پسورد یک وب‌سایت به خصوص بگذراند.

از این پس در اندروید O، کاربران می‌توانند آیکون برنامه‌ی خود را با توجه به ظاهر گوشی تغییر دهند. بنابراین، آیکون برنامه‌ها بر روی هر گوشی با توجه به رابط کاربری همان گوشی می‌تواند متغیر باشد. در نهایت، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوگل از کدک‌های به‌روز فایل‌های صوتی بلوتوث پشتیبانی خواهد کرد که یکی از مهم‌ترین این کدک‌ها، کد LDAC شرکت سونی خواهد بود.

تغییرات ذکر شده تاکنون مهم‌ترین تغییراتی بوده که بر روی نسخه‌ی اندروید O گوگل دیده شده هرچند انتظار می‌رود تغییرات بیشتری نیز صورت بگیرد. نسخه‌ی توسعه‌دهندگان اندروید O فعلا بر روی گوشی‌های نکسوس و پیکسل گوگل منتشر شده است و کاربران این گوشی می‌توانند از این نسخه استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال