رونمایی گوگل از نرم‌افزار Android Studio 2.0؛ بهبود سرعت، ویژگی کلیدی نسخه‌ی جدید است

بالاخره نسل دوم از نرم‌افزار محیط توسعه یکپارچه (IED) گوگل، Android Studio 2.0 به صورت رسمی معرفی شد. خانم Stephanie Cuthbertson، مدیر گروه توسعه‌دهنده Android Studio اذعان داشت که تیم توسعه‌دهنده به مدت دو سال بر روی این نرم‌افزار کار کرده و نتیجه‌ی آن، پایداری و سرعت فوق‌العاده نسل جدید از این نرم‌افزار است. اینطور که سازندگان اعلام […]

بالاخره نسل دوم از نرم‌افزار محیط توسعه یکپارچه (IED) گوگل، Android Studio 2.0 به صورت رسمی معرفی شد. خانم Stephanie Cuthbertson، مدیر گروه توسعه‌دهنده Android Studio اذعان داشت که تیم توسعه‌دهنده به مدت دو سال بر روی این نرم‌افزار کار کرده و نتیجه‌ی آن، پایداری و سرعت فوق‌العاده نسل جدید از این نرم‌افزار است. اینطور که سازندگان اعلام کرده‌اند، سرعت نسل دوم این نرم‌افزار نسبت به نسل قبلی، 2.5 بار بیشتر است.

اما چیزی که بخواهیم بیشتر بر روی آن تمرکز داشته باشیم و توسعه‌دهندگان نیز از وجود آن خوشحال هستند، ویژگی‌ جدیدی با نام Instant Run می‌باشد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به سرعت نتایج کدنویسی خود را هم به صورت شبیه‌سازی شده و هم به صورت فیزیکی، مشاهده نمایند. سرعت نسل دوم این نرم‌افزار و نمایش نتیجه کدنویسی به قدری بالاست که نتایج آن، همانند کدنویسی HTML، نمایش داده می‌شود. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند که این امکان وجود دارد که توسعه‌دهندگان، از این ویژگی فوق‌العاده، در نسخه‌های قبلی و اپلیکیشن‌های قبلی که برای سیستم‌عامل‌هایی همچون اندروید IceCream Sandwich نوشته‌اند نیز استفاده نمایند.

2015-11-23-image-2

از طرف دیگر، گوگل مفتخر است نسخه‌ی جدید ابزار GPU Profiler خود را نیز در نسل جدید Android Studio به نمایش بگذارد. به کمک این ابزار، حالا توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تمام نتایج و کارهای خود در محیط OpenGL را فریم به فریم بررسی و تغییرات آن را به وضوح مشاهده نمایند. این ابزار می‌تواند به توسعه‌دهندگان در پیدا کردن مشکلات گرافیکی و افت عملکرد، کمک بسزایی نماید.

هر چند، هنوز نسخه‌ی نهایی از Android Studio 2.0 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار نگرفته، اما هم‌اکنون کاربران می‌تواند از نسخه‌ی پیش‌نمایش آن استفاده نمایند و منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال