گوگل بخاطر دروغ 13 خود که باعث از دست دادن شغل برخی از کاربران شد، عذرخواهی کرد

هر ساله افراد زیادی منتظر دروغ 13 آوریل شرکت گوگل هستند و دوست دارند بدانند که این غول بزرگ چگونه با آنها شوخی خواهد کرد. در سال‌های اخیر نیز شوخی‌های بسیار خنده‌داری که این شرت انجام داده بود، سبب شده بود که کاربران تا این اندازه منتظر امروز و شوخی گوگل باشند. اما شوخی امسال […]

هر ساله افراد زیادی منتظر دروغ 13 آوریل شرکت گوگل هستند و دوست دارند بدانند که این غول بزرگ چگونه با آنها شوخی خواهد کرد. در سال‌های اخیر نیز شوخی‌های بسیار خنده‌داری که این شرت انجام داده بود، سبب شده بود که کاربران تا این اندازه منتظر امروز و شوخی گوگل باشند. اما شوخی امسال گوگل کمی متفاوت بود و هزینه‌ی آن، از دست دادن شغل برخی از کاربران بود که باعث شد گوگل به سرعت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از کاربران عذرخواهی نماید. همچنین آنها سعی کردند تا در این مورد و اینکه چه چیزی باعث شد تا این اتفاق بیفتد، توضیح دهند.

گوگل ویژگی جدیدی با نام Gmail Mic Drop را به عنوان شوخی 13 آوریل معرفی نمود که به کاربران این امکان را میداد تا به ایمیل‌های دریافتی خود با دکمه‌ی جدید “Send + Mic Drop” که در جیمیل قرار گرفته بود، پاسخ دهند. کلیک کردن بر روی این گزینه باعث اضافه شدن یک تصویر متحرک (GIF) از شخصیت کارتونی Minion به ایمیل کاربران می‌شد که به صورت مخفیانه باعث غیرفعال کردن این ایمیل نیز میشد. در این صورت زمانی که دریافت‌کنندگان به این ایمیل پاسخ می‌دادند، کاربران نمی‌توانستند این ایمیل را در صندوق پیام‌های دریافتی (Inbox) خود مشاهده نمایند.

شاید بتوانید تصور کنید که این موضوع تا چه اندازه می‌تواند برای افرادی که در حال مذاکره و مصاحبه‌ی استخدامی بوده‌اند، آزاردهنده باشد. به علاوه اینکه گوگل به هیچ وجه قصد انجام این کار به این صورت را نداشته و همین موضوع باعث شد تا به سرعت گوگل بخواهد بابت این شوخی معذرت‌خواهی کند.

علاوه بر این، گوگل اعلام کرده که در حال تلاش برای بازگرداندن ایمیل‌هاییست که کاربران به کمک ویژگی Mic Drop آنها را ارسال نموده‌اند. در این صورت، این امکان برای کاربران قراهم خواهد شد تا بتوانند این ایمیل‌ها را در صندوق پیام‌های دریافتی خود مشاهده کرده و به آن پاسخ دهند.

همچنین گوگل اشاره داشته که باید پیش از اعمال این ویژگی در ایمیل کاربران، از آنها تاییدیه می‌گرفته و به صورت همزمان، آن را برای تمامی کاربران فعال نمی‌کرده تا مشکلاتی که حالا به وجود آمده، پیش نمی‌آمدند. یکی دیگر از مواردی که باعث شده تا کاربران از این ویژگی به اشتباه استفاده کنند، این است که دکمه‌ی مربوط به ارسال پیام به این صورت، نزدیک به دکمه‌های اصلی جیمیل قرار داشته و همین موضوع موجب سردرگمی برخی از کاربران نیز شده است. بخشی از متن عذرخواهی گوگل در ادامه است:

“باز هم ما بابت این موضوع معذرت‌خواهی می‌کنیم، ما عاشق دروغ 13 آوریل در گوگل هستیم و همواری سعی می‌کنیم تا با کاربران شوخی کنیم، اما این‌بار کمی در روند این شوخی اشتباه کرده و باعث ناراحتی شما شدیم.”

همانطور که مشاهده می‌کنید، گوگل برای بار دوم هم از کاربرن عذرخواهی کرده و این بخش نیز در به‌روزرسانی جدید گوگل به پست مربوط به عذخواهی مدیران این شرکت اضافه شده است. به هر حال گوگل در سال‌های اخیر عملکرد بسیار بهتری داشته و باید در انتخاب و انجام شوخی‌های 13 آوریل خود، ابتکار عمل بیشتری به خرج دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال