گوگل قصد دارد کنترل بیشتری روی گوشی‌های نکسوس داشته باشد

براساس شایعه‌ی جدید منتشر شده گوگل قصد دارد برنامه‌های خود را به طور کلی برای گوشی‌های نکسوس تغییر دهد و کنترل بیشری را بر روی این گوشی‌ها داشته باشد. تاکنون گوگل نظارت زیادی بر روی نکسوس‌های خود نداشته و این دیگر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های‌هوشمند بوده‌اند که بیشتر با گوگل همکاری داشته و نکسوس‌های گوگل را […]

براساس شایعه‌ی جدید منتشر شده گوگل قصد دارد برنامه‌های خود را به طور کلی برای گوشی‌های نکسوس تغییر دهد و کنترل بیشری را بر روی این گوشی‌ها داشته باشد. تاکنون گوگل نظارت زیادی بر روی نکسوس‌های خود نداشته و این دیگر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های‌هوشمند بوده‌اند که بیشتر با گوگل همکاری داشته و نکسوس‌های گوگل را می‌ساختند؛ حال گویا قرار است این رویه به طور کلی تغییر یابد.

گوگل می‌خواهد همانند اپل بر روی گوشی‌های نکسوس کنترل داشته باشد. این بدان معناست که این شرکت تمامی تصمیمات در مورد نکسوس‌ها را خود گرفته و حتی مشخصات فنی گوشی را گوگل تایید خواهد کرد این در حالی است که در گذشته گوگل تنها نقش نظارتی را داشته است. گوگل با اینکار سعی دارد تا سود کسب شده از فروش گوشی‌های‌نکسوس را وابسته به دیگر شرکت‌ها نکند و شرکت‌های دیگری نظیر اپل بر روی فروش این گوشی‌ها تاثیر نداشته باشند یا حداقل تاثیر را بر روی فروش نکسوس‌های گوگل داشته باشند.

بنابراین اگر این شایعه درست از آب درآید گوگل همانند تبلت‌های پیکسل خود، دست به تولید گوشی‌های نکسوس می‌زند البته از آنجایی که گوگل کارخانه‌ای را برای ساخت محصولات ندارد این کار را بار دیگر شرکت‌های سازنده برعهده خواهند گرفت اما این‌بار آن‌ها هیچ نقشی را در نکسوس‌های گوگل ایفا نخواهند کرد. پس دیگر در نکسوس‌های بعدی نباید شاهد برندی دیگر به غیر از نکسوس باشیم و شرکت‌های سازنده از این پس همکاری با گوگل نخواهند داشت.

حال مشخص نیست که چه شرکتی خواهان تولید نکسوس‌های گوگل در کارخانه‌ی خود خواهد داشت چرا که از این کار هیچ سودی از آن شرکت نخواهد شد. حتی برند کارخانه‌ای که گوشی نکسوس گوگل در آنجا تولید شود هم پشت گوشی درج نمی‌شود و از این پس تنها شاهد برند نکسوس گوگل بر روی گوشی‌های این شرکت خواهیم بود. گوگل به طور عادی سود زیادی را به سازندگان نکسوس قبلی خود نرسانده و حالا که قصد دارد خود به طور کامل بر روی نکسوس‌های بعدی نظارت داشته باشد بعید به نظر می‌رسد که شرکتی حاضر شود تا با گوگل همکاری کند.

علی‌رغم تمامی مسائل گفته شده، می‌گویند اچ‌تی‌سی قصد دارد تا بار دیگر با گوگل همکاری کند. حال اینکه این همکاری، همکاری نظیر سابق خواهد بود و شاهد برند اچ‌تی‌سی بر روی گوشی‌های نکسوس باشیم و یا اچ‌تی‌سی تنها وظیفه‌ی تولید نکسوس در کارخانه‌ی خود را برعهده خواهد داشت هنوز مشخص نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال