گوگل اسیستنت به قابلیت تشخیص صدای کاربر مجهز می شود

گوگل قصد دارد قابلیت تشخیص صدای کاربر را به دستیار صوتی گوگل اسیستنت اضافه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی کد های فایل APK اپلیکیشن گوگل اندروید نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد دستیار صوتی اسیستنت را به قابلیت جدیدی مجهز کند که طی آن برخی ویژگی‌های این اپلیکیشن بهبود یافته […]

گوگل قصد دارد قابلیت تشخیص صدای کاربر را به دستیار صوتی گوگل اسیستنت اضافه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی کد های فایل APK اپلیکیشن گوگل اندروید نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد دستیار صوتی اسیستنت را به قابلیت جدیدی مجهز کند که طی آن برخی ویژگی‌های این اپلیکیشن بهبود یافته و همچنین امکان تشخیص صدای کاربر نیز وجود داشته باشد.

 طبق گفته گوگل احتمالا این ویژگی ها در دستیار صوتی اسیستنت در نسخه های بعدی ارائه خواهد شد. طی گزارش منتشر شده توسط جی اس ام آرنا گوگل با هدف بهبود تجربه استفاده از دستیار هوشمند اسیستنت تلاش های زیادی کرده است. یکی از آنها قابلیت ارائه تشخیص گفتار شخصی سازی شده است که طی آن این اپلیکیشن می تواند صدای فرد را تجزیه و تحلیل و ذخیره کند. طی این فرایند نرخ تاخیر و دقت در پاسخگویی بهبود می یابد. زیرا از طریق آن دستیار اسیستنت میتواند با صدای کاربران و کلمات رایج آشنا شود. با دسترسی این دستیار به سرورهای گوگل خلاصه ای از مدل های گفتاری سایر کاربران جمع آوری و تجزیه و تحلیل خواهد شد. همچنین در آینده این ویژگی می تواند به تشخیص پیشرفته‌تر دستورها و نام مخاطبان نیز کمک کند.

نگرانی هایی نیز در رابطه با حفظ حریم خصوصی ایجاد خواهد شد که احتمالاً گوگل برای رفع آن گزینه‌هایی را ارائه خواهد کرد که در آن صدای ذخیره شده به صورت آفلاین روی دستگاه باقی بماند و امکان ارسال به سرور فراهم نشود. بدین ترتیب این نگرانی ها نیز رفع خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال