از این پس نتایج جستجو گوگل در حالت موبایل به شکل کارتی نمایش داده می‌شوند

عملکرد گوگل در نشان دادن نتایج جستجو دائماً در حال بهبود، تغییر و تازه‎سازی بوده تا شاهد استفاده از ایده‎ها و عملکردهای جدید باشیم، نظیر تصمیم گوگل مبنی بر محک زدن مشکی کردن رنگ لینک‎ها در نتایج جستجو در عوض استفاده از رنگ آبی که همگان به دیدن آن‎ عادت کرده‎اند. اخیراً هم‎چنین مشخص شد […]

عملکرد گوگل در نشان دادن نتایج جستجو دائماً در حال بهبود، تغییر و تازه‎سازی بوده تا شاهد استفاده از ایده‎ها و عملکردهای جدید باشیم، نظیر تصمیم گوگل مبنی بر محک زدن مشکی کردن رنگ لینک‎ها در نتایج جستجو در عوض استفاده از رنگ آبی که همگان به دیدن آن‎ عادت کرده‎اند. اخیراً هم‎چنین مشخص شد که گوگل زمان و کانال پخش نمایش‎های تلویزیونی را به صورت زنده در لیست نتایج نشان خواهد داد تا به شکل مؤثری کمک به حذف بخش راهنمای برنامه‎های تلویزیونی تلویزیون‎ها کرده باشد. حالا طبق خبری که دیروز منتشر شده به نظر می‎رسد که گوگل در رابطه با دسته‎های موضوعی اندکی شروع به اضافه کردن قابلیتی به اسم “کارت‎های غنی” (Rich Cards) کرده است تا به دنبال آن نتایج جستجو برای دستورهای آشپزی و فیلم‎ها به شکل کارتی نشان داده شوند و گفته می‎شود که در آینده‎ای نزدیک تعداد دسته‎ها بیشتر خواهد شد.

از نظر بصری نمایش کارتی نتایج تا حد زیادی متفاوت با نحوه‎ی نشان دادن نتایج در سابق نیست، ولی این تفاوت به اندازه‎ای هست که توجه بیشتری را به خود جلب کند چون نتایج بیشتر شبیه به یک عکس بندانگشتی بزرگ خواهند بود و برای تکمیل کردن ماجرا یک تصویر با اندازه‎ی قابل قبول هم با خود دارند. به عنوان مثال اگر در حال جستجو برای دستور پخت یک کیک باشید، درست نظیر تصویر بالا، یک کارت غنی جدید با نشان دادن تصویر بزرگی از کیک برای آن دستور پخت خاص به همراه لینکی که درست زیر تصویر است و یک سیستم امتیازدهی ستاره‎ای به نمایش در خواهد آمد و نام وب‎سایتی که نتایج جستجو به آن شما را هدایت خواهند کرد، نیز به چشم می‎خورد.

تمامی کارت‎های غنی به نحوی نشان داده می‎شوند که کاربران به سادگی بتوانند برای بررسی از بین آن‎ها به چپ یا راست سوایپ کنند. با آنکه کارت‎های غنی مزیت بزرگی برای کاربر دارند، طراحی آن‎ها برای این منظور هم بوده تا کمک به جذب توجه بیشتر به صاحبان وب‎سایت‎ها شود. آن‎طور که گوگل در وبلاگ خود طی پستی اشاره می‎کند، تصاویر بندانگشتی به کاربران کمک می‎کنند به صورت بصری تشخیص دهند که به دنبال چه چیزی هستند و به آن‎ها کمک می‎شود چیزی که به دنبال آن بوده‎اند را سریع‎تر پیدا کنند تا این که بخواهند از بین لیستی از متن و لینک‎ها اسکرول کنند. در حال حاضر، گوگل اشاره کرده استفاده از این کارت‎ها برای دستورهای پخت و فیلم‎ها به زبان انگلیسی در وب‎سایت گوگل خواهد بود و گرچه گوگل هنوز به دسته‎هایی که مورد استفاده قرار می‎دهند اشاره‎ای نکرده، ولی تأکید داشته که به شکل فعالی در حال تجربه‎ی فرصت‎های بیشتر برای فرمت جدیدی از کارت‎ها است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال