گوگل باجه تماس ویدئویی سه بعدی را به دنیای واقعی می آورد

گوگل اعلام کرد قصد دارد بزودی پروژه ایتاراچلاین را در دنیای واقعی آزمایش کند‌ این پروژه که سال گذشته توسط گوگل معرفی شده بود، یک باجه تماس ویدئویی هولوکرافیم است که با استفاده از تصاویر سه بعدی تجربه واقعی برای کاربران فراهم می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پروژه استارلاینر […]

گوگل اعلام کرد قصد دارد بزودی پروژه ایتاراچلاین را در دنیای واقعی آزمایش کند‌ این پروژه که سال گذشته توسط گوگل معرفی شده بود، یک باجه تماس ویدئویی هولوکرافیم است که با استفاده از تصاویر سه بعدی تجربه واقعی برای کاربران فراهم می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پروژه استارلاینر گوگل علاوه بر تصاویر سه بعدی، دوربین های با وضوح بالا و حسکرهای تشخیص عمق به همراه نمایشگر میدان نوری قرار دارد. نصب نمونه های اولیه این پروژه نیز از اواخر امسال در برخی شعبات این شرکت انجام شد. نمونه های این باجه علاوه بر نمایندگی گوگل در ایالات متحده در دفاتر بیش از صد شریک سازمانی این شرکت نصب شد تا کارمندان از آن برای مواردی مانند برگزاری جلسات استفاده کنند و بازخورد آن را اعلام کنند.

به گفته گوگل این پروژه توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار گرفت و این افراد تجربه استفاده از این فناوری را واقع گرایانه و چشمگیر بیان کردند. شرکت کنندگان در این پروژه باید درون یک باجه قرار بگیرند که در آن مجموعه ای از دوربین ها، و پروژکتورهای مادون قرمز وجود دارد. علاوه بر آن صدای کاربر نیز بصورت کاملا واقعی ضبط میشود. به دلیل وجود نمایشگر ۶۵ اینچی 8K و سیستم ردیابی سر این فناوری تصاویر را به گونه ای نشان می دهد که تصور میشود تماس گیرنده در مقابل شما نشسته است. هنوز برنامه آینده گوگل در مورد تجاری سازی این پروژه و یا میزان هزینه راه اندازی آن مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال