گوگل به کمک رفع مشکل آلودگی هوای شهرها آمد

این پروژه که در امریکا آغاز میشود منجر به کاهش آلودگی هوای شهرها میشود. به گزارش پایگاه خبری تکنا به نقل از روزنامه دیلی میل، این مجموعه داده‌ ها نتیجه چهار سال خوانش است که با استفاده از حسگرهایی شرکت «آکلیما» گرفته شده است. این حسگرها به خودروهایی متصل بودند که در پروژه Google’s Street […]

این پروژه که در امریکا آغاز میشود منجر به کاهش آلودگی هوای شهرها میشود. به گزارش پایگاه خبری تکنا به نقل از روزنامه دیلی میل، این مجموعه داده‌ ها نتیجه چهار سال خوانش است که با استفاده از حسگرهایی شرکت «آکلیما» گرفته شده است. این حسگرها به خودروهایی متصل بودند که در پروژه Google’s Street View استفاده می شدند. این پروژه گوگل، در واقع ابتکاری است که از دوربین برای نقشه برداری کل جغرافیا به صورت سه بعدی استفاده می کند.

داده های این پروژه که در این مورد از حسگرهای خودروهایی گرفته شده است و در منطقه «سن فرانسیسکو بای»،«لوس آنجلس» و «کالیفرنیا سنترال ولی» تردد دارند، محققان را قادر می سازد که وضعیت آلودگی هوا را به صورت خیابان به خیابان بررسی کنند. این داده ها همچنین همه خوانش های آلودگی هوا را از دود گرفته تا دوده، کربن سیاه، اکسید نیتروژن، دی اکسید کربن و گازهای متان شامل می شود.

طبق اعلام شرکت آکلیما، هر چه این خوانش ها محلی تر باشند، سیاست گذاران، محققان و تنظیم کنندگان فرصت بسیار بهتری برای اتخاذ یا پیشنهاد سیاست هایی برای مقابله با آلودگی و تغییرات آب و هوایی خواهند داشت.

گوگل و آکلیما قصد دارند که این داده ها را به صورت رایگان در دسترس قرار دهند و همچنین اعلام کردند که قصد دارند مجموعه داده خود را در سراسر جهان گسترش دهند؛ این کار با ناوگانی از ۵۰ خودروی جدید آغاز می شود که قرار است در سال جاری مستقر شوند. برای مشاهده دیگر اخبار به صفحه اخبار فناوری مراجه کنید.