گوگل کروم عبارت Blacklist را در مرورگر خود با Blocklist جایگزین می کند

گوگل کروم با هدف حمایت از جنبش های اعتراضی اخیر در آمریکا عبارت Blacklist را با Blocklist جایگزین کرد. گوگل در بخشی از توضیحات خود در مورد فهرست سیاه اعلام میکند که این عبارت ها باعث ایجاد تفکر سیاه به معنی بد و سفید به معنی خوب شده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و […]

گوگل کروم با هدف حمایت از جنبش های اعتراضی اخیر در آمریکا عبارت Blacklist را با Blocklist جایگزین کرد. گوگل در بخشی از توضیحات خود در مورد فهرست سیاه اعلام میکند که این عبارت ها باعث ایجاد تفکر سیاه به معنی بد و سفید به معنی خوب شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، گوگل مدت هاست تلاش دارد تا عبارت هایی نظیر فهرست سیاه را با فهرست مسدودی ها جایگزین کند. از مه سال 2018 عبارت های فهرست سیاه و فهرست سفید در گوگل کروم در حال جایگزینی بوده است. البته  هنوز هم کاربر در بسیاری از کدهای نوشته شده در گوگل کروم با عبارت فهرست سیاه مواجه می شود. در پی اعتراض های اخیر بسیاری از ارگان ها و شرکت ها تلاش کرده اند تا هم بستگی خود با سیاه پوستان را نشان دهند. کرومیوم نیز همراه با برخی دیگر تلاش کرده تا عبارت فهرست سیاه را بدون ایجاد اختلال در کارکرد مرورگر با عبارت های دیگر جایگزین کند.

گوگل در بیانیه اخیر خود در مورد تغییر نام بخش مؤلفه‌ها / فهرست سیاه می گوید: ما تلاش داریم تا نام متغیرها را در کد کروم تغییر دهیم. البته این تغییرات در عملکرد این مرورگر تغییری ایجاد نخواهد کرد. به روزرسانی بعدی همراه با تغییر نام فایل های بخش دایرکتوری خواهد بود. در این تغییرات حرف a در Blacklist با حرف o در Blocklist جایگزین خواهد شد. در این تغییرات بیش از 2000 کد در کروم با کدهای جدید جایگزین می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال