گوگل کروم به ابزار هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی مقاله‌ها مجهز شد

هوش مصنوعی جدیدی به مرورگر کروم اضافه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا مقالات موجود در وب را به صورت خلاصه مشاهده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل ویژگی جدید کروم را در مرحله آزمایش قرار داده است که می‌تواند برای درک موضوعات پیچیده و تحقیقات گسترده مورد استفاده […]

هوش مصنوعی جدیدی به مرورگر کروم اضافه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا مقالات موجود در وب را به صورت خلاصه مشاهده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل ویژگی جدید کروم را در مرحله آزمایش قرار داده است که می‌تواند برای درک موضوعات پیچیده و تحقیقات گسترده مورد استفاده قرار بگیرد. به نظر می‌رسد این ابزار با هدف رقابت با هوش مصنوعی copilot مایکروسافت ارائه شده البته این ابزار تنها می‌تواند صفحاتی که به صورت رایگان قابل مشاهده هستند را خلاصه‌سازی کند.

گوگل توضیحاتی را در رابطه با ابزار جدید در پست وبلاگی خود منتشر کرده است. طبق این توضیحات این ویژگی از روز سه شنبه به صورت آزمایشی در برنامه سرچ لبز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین برای نخستین بار کاربران نسخه‌های اندروید و ios برنامه گوگل می‌توانند از آن استفاده کنند. در نهایت نیز این ویژگی برای نسخه دسکتاپ کروم نیز عرضه خواهد شد. استفاده از این ویژگی هوش مصنوعی قادر است نکات کلیدی و خلاصه‌ای از صفحه‌ای را که در حال بازدید از آن هستید به شما نمایش دهد. این ویژگی همراه با دکمه ایجاد کردن در پایین صفحه مشاهده خواهد شد. در قسمت پایین صفحه بخشی با عنوان کاوش در صفحه ایجاد خواهد شد که می‌توانید با استفاده از آن به سوالات مربوط به مقاله نیز پاسخ دهید.

گوگل ویژگی دیگری از هوش مصنوعی را نیز برای تجربه بهتر کاربران در جستجو از طریق مرورگر در مرحله آزمایش قرار داده است. با کمک این ویژگی می‌توان در زمان مطالعه یک مقاله نشانگر ماوس را روی کلمات خاص قرار داده و تعاریفی در مورد آن یا نمودارهایی را درباره آن مشاهده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال