موسس گوگل به صورت مخفیانه روی تولید خودروهای پرنده کار می‌کند

براساس گزارشات منتشر شده از سوی وب‌سایت Bloomberg Businessweek، لری پیج، موسس شرکت گوگل به طور شخصی در حال تامین مالی به منظور سرمایه‌گذاری در چند استارت‌آپ به منظور تولید خودروهای پرنده بوده است. براساس این خبرها، پیج بر روی یکی از استارت‌آپ‌ها که نام Zee.Aero دارد، از سال 2010 که پایه‌ریزی شده، 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه […]

براساس گزارشات منتشر شده از سوی وب‌سایت Bloomberg Businessweek، لری پیج، موسس شرکت گوگل به طور شخصی در حال تامین مالی به منظور سرمایه‌گذاری در چند استارت‌آپ به منظور تولید خودروهای پرنده بوده است. براساس این خبرها، پیج بر روی یکی از استارت‌آپ‌ها که نام Zee.Aero دارد، از سال 2010 که پایه‌ریزی شده، 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه بر آن مبلغ هنگفتی را نیز در استارت‌آپی با نام Kitty Hawk از سال گذشته در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که علاقه‌مندی این فرد به شرکت‌های مختلف، یک حس کاملا شخصی به حساب می‌آید.

براساس گزارشات منتشر شده از سوی این منبع، استارت‌آپ‌های Zee.Aero و Kitty Hawk به منظور طراحی و تولید خودروهای پرنده کاملا مجزا در حال فعالیت هستند. Zee.Aero هم اینک در حال تست پرواز نمونه اولیه خودرو پرنده خود در یک فرودگاه بوده که البته این محل با مرکز فعالیت گوگل در Mountain View تقریبا یک ساعت پروازی فاصله دارد. براساس گزارشات این منبع، این استارت‌آپ به منظور طراحی هر چه بهتر این خودرو چندین طراح و مهندس هوا و فضا را از سازمان‌های بزرگ و مشهور همچون ناسا، بوئینگ و همچنین اسپیس ایکس استخدام کرده است. هم اینک این استارت‌آپ در حال تست دو نمونه تک‌سرنشین می‌باشد یکی از این مدل‌ها همانند دیگر هواپیماهای کوچک شمایل دارد ولی دیگری دارای ظاهری کاملا عجیب بوده و در واقع ملخ آن در بخش‌های پایین کناره‌های هواپیما واقع شده است.

Untitled

پتنت این هواپیما که قبلا توسط این استارت‌آپ ثبت شده بوده به این صورت است که بدنه آن در بخش میانی قرار گرفته و نسبتا باریک است. دو ردیف ملخ نیز در بدنه این هواپیما قرار گرفته است. این پتنت که در سال 2012 ثبت شده است علاوه بر آن اطلاعات دیگری را نیز در مورد آن مشخص می‌کند. این که این هاوپیما می‌تواند با استفاده از سیستم موجود در داخل بدنه خود به صورت عمودی از روی زمین بلند شده و به پرواز در آید. در کنار آن به زمین نشستن کاملا عمودی آن نیز از دیگر ویژگی‌های این هواپیما به حساب خواهد آمد. ایمن، بی‌صدا، آسان در کنترل و ناوبری، کارآمد، کارا و جمع و جور، توصیفاتی هستند که در مورد این پتنت لحاظ شده است.

استارت‌آپ دیگری که پیج در آن سرمایه‌گذاری کرده است، Kitty Hawk نام دارد. براساس خبرهای منتشر شده، این استارت‌آپ نیز به به طور مجزا در حال طراحی و تولید نمونه منحصر به فرد خود است. نمونه در حال تولید شباهت بسیار زیادی به یک پهباد چهار ملخ بسیار بزرگ داشته و از این رو با نمونه دیگر استارت‌آپ کاملا متفاوت است. در حقیقت این استارت‌آپ نسبتا کوچکتر از Zee.Aero، رقیب گذشته خود بوده و به همین منظور فعالیتی کاملا مجزا دارد. بسیاری از مهندسین این شرکت کوچک از سوی استارت‌آپ AeroVelo آمده و استخدام شده‌اند. یکی از آنها در سال 2013 به دلیل ساخت یک سازه تک نفره به منظور پرواز در آسمان توانست جایزه 250 هزار دلاری Sikorsky Prize را کسب نماید. لازم به ذکر است که این سازه توانست به میزان بیشتر از یک دقیقه در آسمان پرواز کند. البته Kitty Hawk اولین شرکتی نیست که پا به این عرصه گذاشته است. شرکت‌های چینی همانند Ehang و حتی مهندسینی به طور شخصی نیز قبلا دست به طراحی و تولید نمونه اولیه این مدل پروازی شده بودند.

اما در هر صورت براساس گزارشات بلومبرگ، رویای پرواز خودروها، موضوعی است که در تمامی فناوری‌ها بسیار جذاب بوده و از این رو تصمیم پیج به منظور سرمایه‌گذاری در این حوزه کاملا قابل انتظار خواهد بود. شرکت‌های بی‌شماری همچون Volocopter یا Aeromobil هم اینک در حال طراحی و تولید هواپیماهایی به منظور استفاده شخصی هستند. البته می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که شاید عملکرد پروازی این سازه‌ها به اندازه ویژگی خودرویی آنها خوب نباشد. در نهایت هم اکنون واضح نیست که آیا این سرمایه‌گزاری از سوی پیج در این حوزه به جهت علاقه شخصی این فرد به این حیطه از فناوری است یا اینکه این تصمیمات کاملا مالی بوده و تنها به منظور افزایش رقم حساب بانکی خود در آینده نزدیک می‌باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال