همکاری گوگل با مقامات در افشای اطلاعات کاربران تندرو

برخی از اطلاعات منتشر شده از گوگل نشان می دهد این شرکت طی همکاری با مقامات آدرس و اطلاعات واقعی برخی افراد خاص را افشا می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسنادی مربوط به افشای اطلاعات توسط گوگل از سایت BlueLeaks دریافت شده اند که پیش از این طی یک حمله […]

برخی از اطلاعات منتشر شده از گوگل نشان می دهد این شرکت طی همکاری با مقامات آدرس و اطلاعات واقعی برخی افراد خاص را افشا می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسنادی مربوط به افشای اطلاعات توسط گوگل از سایت BlueLeaks دریافت شده اند که پیش از این طی یک حمله سایبری هکرها به سرورهای این کمپانی مورد استفاده در آژانس های قانونی و امنیتی در تگزاس به دست آمده است.

این اسناد افشا شده مربوط به بیش از ۲۰۰ سازمان بوده که پس از افشا توسط متخصصان امنیت سایبری نیز تایید شدند. در این اسناد اطلاعاتی مربوط به گروه تحقیقات جرایم سایبری نیز قرار داشته است. این اطلاعات شامل نامهای واقعی، آدرس ایمیل های بازیابی، آدرس آی پی مربوط به افرادی است که تهدیدهای نژاد پرستانه و اقدامات تروریستی داشتند و در این اسناد چند کپی از کامنت افراد در پلتفرم های گوگل و یوتیوب نیز وجود داشته است.

برخی معتقدند گوگل اگرچه برای حفظ امنیت جامعه این همکاری را انجام داد اما هنوز کامنت های این افراد را از این پلتفرم ها حذف نشده است. در واقع گوگل تنها برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت این اقدام را انجام داده است. سخنگوی گوگل نیز در مورد این اقدام گفته است ارائه اطلاعات به یک آژانس دولتی تنها برای جلوگیری از مرگ و صدمات جانی به افراد دیگر انجام شده است و ما این چنین اقدامات را با توجه به قانون و سیاست های شرکت انجام می دهیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال