گوگل روی توسعه یک سیستم تشخیص صدای آفلاین کار می‌کند

یکی از مشکلات همیشگی سیستم‌ها و اپلیکیشن‌های تشخیص صدا این است تا برای این که بتوانند دستورات شما را اجرا کنند حتما باید به اینترنت متصل باشند. در برخی مواقع حتی برای درخواست بسیار ساده نیز نیاز به اتصال به اینترنت توسط این برنامه‌ها دیده می‌شود. حال گوگل راه حل مناسبی را برای حل این […]

یکی از مشکلات همیشگی سیستم‌ها و اپلیکیشن‌های تشخیص صدا این است تا برای این که بتوانند دستورات شما را اجرا کنند حتما باید به اینترنت متصل باشند. در برخی مواقع حتی برای درخواست بسیار ساده نیز نیاز به اتصال به اینترنت توسط این برنامه‌ها دیده می‌شود. حال گوگل راه حل مناسبی را برای حل این مشکل پیدا کرده است.

گوگل توانسته سیستم تشخیص صدای آفلاینی را توسعه دهد تا دیگر نیازی به اتصال به اینترنت برای تشخیص صدای شما و انجام دستورات نباشد. این سیستم به قدری کم‌حجم و سبک است که حتی بر روی نکسوس 5 که حدودا سه سال از عمرش می‌گذرد نیز اجرا می‌شود. برنامه‌ای که گوگل در حال توسعه دادن آن است تنها 20 مگابایت حجم دارد. گفته می‌شود سیستمی که گوگل در حال توسعه‌ی آن است حتی حدود 7 برابر از سیستم‌های فعلی سریع‌تر بوده و از درصد خطای 13درصدی نیز بهره می‌برد که بسیار مناسب است.

سوال اصلی اینجا پیش می‌آید که گوگل چه طور موفق به انجام چنین چیزی شده است؟ این شرکت توانسته با جمع آوری بیش از 3 میلیون صدای کاربران که توسط سیستم Google Voice ثبت شده این اقدام را عملی کند. طبیعتا صداهای جمع آوری شده به صورت ناشناخته مانده‌اند و هویت این افراد مشخص نیست. بعد از آن گوگل صداهای جمع آوری شده را با صداهای مختلف از ویدیوهای یوتیوب جمع آوری کرده تا کار تشخیص صدا آسان‌تر صورت بگیرد.

اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، سیستم Google Now از قابلیت تشخیص صدای آفلاین بهره می‌برد اما کارآیی آن در این حالت بسیار محدود است. به‌هر‌حال گوگل امید دارد تا با استفاده از این سیستم بتواند در مکان‌هایی که اینترنت به ندرت یافت می‌شود نیز سیستم صوتی خود را شناخته‌تر کند. علاوه‌بر این گوگل می‌تواند پای خود را فراتر از گوشی‌های‌هوشمند بگذارد و در آینده از این سیستم در گجت‌های پوشیدنی هم استفاده کند. فعلا باید منتظر ماند و دید آیا گوگل این سیستم را اجرایی می‌کند و یا فعلا قصد دارد آن را در مرحله‌ی آزمایشی قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال