دستگاه گوگل با کد رمز Taimen دربنچمارک Geekbench رویت شد

گوگل در نظر دارد نسل بعدی گوشی‎های Pixel و Pixel XL خود را که در سال 2016 وارد بازار شدند، به مرحله‎ی تولید نزدیک کند و شایعه شده است که این شرکت در حال کار بر روی نه دو دستگاه، بلکه سه دستگاه برای عرضه در سال 2017 است. ماه گذشته اخباری منتشر شد که […]

گوگل در نظر دارد نسل بعدی گوشی‎های Pixel و Pixel XL خود را که در سال 2016 وارد بازار شدند، به مرحله‎ی تولید نزدیک کند و شایعه شده است که این شرکت در حال کار بر روی نه دو دستگاه، بلکه سه دستگاه برای عرضه در سال 2017 است. ماه گذشته اخباری منتشر شد که نام رمزی آن‎ها را مشخص و هم‎چنین ادعا می‎کرد که تمامی آن‎ها مجهز به آخرین چیپست کوالکام یعنی اسنپ‎دراگون 835 خواهند بود.

روز گذشته یکی از سه گوشی‎ پیکسل در پیش روی گوگل با کد رمزی Taimen، در دیتابیس بنچمارک Geekbench رویت شد. به عبارت دیگر فردی دارای نمونه‎ی اولیه از این گوشی بوده و آن را به محک گذاشته است. معمولا به لطف وجود کادر “مادربورد” در صفحه‎ی اطلاعات Geekbench، نوع چیپست دستگاه مذکور مشخص می‎شود ولی این مرتبه تنها با عنوان “taimen” روبرو هستیم. بنابراین پی بردن به ماهیت این سیستم روی چیپ فایده ندارد اما می‎دانیم که شرکت کوالکام آن را ساخته و یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای دارد. هنوز مشخص نیست و اگر Taimen به معنای یک چیپ میان‎رده نباشد، اسنپ‎دراگون 835 خواهد بود.

به همراه این پردازنده 4 گیگابایت رم، مشابه با مقدار مموری پیکسل‎های سال قبل، دیده می‎شود. با آن‎که این انتخاب یک استاندارد برای پرچم‎دارهای فعلی است (حداقل در بازار غرب)، شاید بهتر باشد گوگل استفاده از رم بیشتر (6 گیگابایت) با نگاه به آینده را نیز در نظر داشته باشد.

در هر صورت، جای تعجب ندارد که این دستگاه مجهز به سیستم‎عامل هنوز معرفی نشده‎ی Android O گوگل است. گوگل وجود این سیستم‎عامل را تایید و مدت زمانی است که اولین نسخه‎ی پیش‎نمایش آن برای توسعه‎دهندگان عرضه شده است. گرچه، انتظار می‎رود اواخر تابستان یا اوایل پاییز نسخه‎ی نهایی آن عرضه شود تا با جدول زمانی عرضه‎ی اندروید N در سال 2016 مطابقت داشته باشد.

شایعات قبلی ادعا کرده بودند که Taimen به نسبت هر دو گوشی پیکسل دیگر که با نام‎های رمزی Muskie و Walleye در مرحله‎ی توسعه قرار دارند، بزرگتر خواهد بود. این دو گوشی مستقیما نسل بعدی دو گوشی ابتدایی Pixel و Pixel XL محسوب می‎شوند، در حالی‎که Taimen می‎تواند یک تبلت یا اولین نسل بعدی واقعی نکسوس 6 محسوب شود. در حال حاضر تمامی این صحبت‎ها فرضیه است، بنابراین به دیده‎ی شک به آن‎ها بنگرید. با این‎حال، با توجه به شروع درز اطلاعات به بیرون (حداقل در خصوص Taimen) بایستی انتظار شنیدن اخبار بیشتری در آینده‎ی نزدیک را داشته باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال