تصمیم گوگل، فیسبوک و توییتر برای قطع همکاری با دولت چین

گوگل، فیسبوک و توییتر همکاری خود به دولت چین را قطع کردند و از این به بعد از ارائه اطلاعات به این دولت خودداری خواهند کرد. علت آن نیز برقراری قوانین جدید در هنگ کنگ است که قدرت این دولت را چند برابر کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قانون‌ جدید […]

گوگل، فیسبوک و توییتر همکاری خود به دولت چین را قطع کردند و از این به بعد از ارائه اطلاعات به این دولت خودداری خواهند کرد. علت آن نیز برقراری قوانین جدید در هنگ کنگ است که قدرت این دولت را چند برابر کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قانون‌ جدید دولت چین باعث شده است تا گوگل، فیسبوک و توییتر همکاری خود را با دولت چین متوقف کنند. همچنین این شرکت ها اعلام کردند که در صورت ادامه اعمال قانون جدید نظارتی، ارائه اطلاعات و همکاری با این دولت را متوقف می‌کنند. قانون جدید مربوط به ارائه اطلاعات خصوصی کاربران در ارتباط درخواست های قانونی است.

در همه کشورها پلتفرم های شبکه اجتماعی با دریافت دستور و درخواست های قانونی از دادگاه می توانند اطلاعات مربوط به کاربران را ارائه دهند. اما قوانینی که دولت چین جدیداً تصویب کرده است توانایی دولت در به دست آوردن اطلاعات خصوصی کاربران را بسیار بیشتر می کند. به همین دلیل غول های دنیای فناوری تصمیم گرفتند تا همکاری خود در این حوزه را کاهش دهند. اجرای قوانین جدید امنیتی به دولت چین کمک می کند تا بتوانند فعالیت های مخالف با حزب کمونیست را سرکوب کند. بدین ترتیب نیاز دارد تا فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی را نیز کنترل و از طریق آن فعالیت های جدایی طلبان و براندازانه را نیز محدود کند.

البته پیش از این برنامه‌ای به نام Great Firewall مانع از فعالیت گوگل، فیسبوک و توییتر در چین شده بود. و سرویس های جایگزین نیز برای آنها تدارک دیده شده بود و این شرکتها بیشتر فعالیت خود را در هنگ کنگ انجام می دادند. سخنگوی فیسبوک در مورد قانون نظارتی جدید چین می‌گوید: آزادی بیان به عنوان یکی از حقوق های اصلی شهروند محسوب خواهد شد و ما از اینکه مردم بتوانند بدون ترس نظر خود را بیان کنند حمایت می کنیم‌.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال