گوگل محکوم به پرداخت ۶.۸ میلیون دلار به روسیه شد

سازمان ضد تراست (Antitust یا ضد انحصار) روسیه توانست گوگل را با یک جریمه‎ی 6.8 میلیون دلار به این علت روبرو کند که این شرکت بزرگ تلاش کافی در رابطه با باز کردن سیستم‎عامل اندروید خود برای سایر شرکت‎ها از خود بروز نداده است. مقامات رسمی این سازمان عقیده بر این دارند این غول دنیای […]

سازمان ضد تراست (Antitust یا ضد انحصار) روسیه توانست گوگل را با یک جریمه‎ی 6.8 میلیون دلار به این علت روبرو کند که این شرکت بزرگ تلاش کافی در رابطه با باز کردن سیستم‎عامل اندروید خود برای سایر شرکت‎ها از خود بروز نداده است. مقامات رسمی این سازمان عقیده بر این دارند این غول دنیای جستجو از موقعیت برتر خود برای حذف رقبای بومی نظیر یاندکس، که در بین عموم به عنوان گوگل روسی شناخته می‎شود، سوء استفاده کرده است. به عنوان مثال، سایر شرکت‎ها قادر به از پیش‎ بارگذاری اپلیکیشن‎های خود به منظور مسیریابی یا جستجو برروی دستگاه‎های اندرویدی تایید شده برای گوگل‎پلی نبوده‎اند. این گفته اتهامی است که گوگل آن را رد می‎کند و نمایندگان این شرکت در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرده‎‎ بودند که گوگل در حال مطالعه‎ی “با دقت” اتهامات است.

گوگل در روسیه زیاد فعالیت بزرگی ندارد و یک جریمه‎ی 6.8 میلیونی برای چنین شرکت سودآور بزرگی تنها یک خراش به شمار می‎رود. ولی زمانی این مشکلات شروع به جمع شدن بر روی هم می‎کنند که دیگر رگلاتورهای آنتی تراست جهانی نیز این شرکت را در خط جریمه قرار دهند. در اروپا، سازمان کمیسیون اروپایی، این شرکت را متهم کرده است که از موقعیت برتر خود در راستای دلایل مشابهی استفاده کرده است، با اعلام این‎که جلوگیری از دسترسی به گوگل‎پلی برای نسخه‎های AOSP و انشعابی (در مهندسی نرم‌افزار یک پروژه انشعاب هنگامی شکل می‌گیرد که توسعه دهندگان، کد منبعِ نسخه‌ای از یک نرم‌افزار را برداشته و به طور مستقل شروع به توسعه جداگانه آن می‌کنند که منجر به ایجاد یک نرم‌افزار متمایز می‌شود) این سیستم‎عامل امری ناعادلانه است. از طرف دیگر، همواره اندکی عجیب به نظر می‎آمده است که گوگل به دنبال قربانی کردن محصولات خود متعهد به قوی‎کردن رقبایش باشد، به خصوص زمانی که این شرکت در حال حاضر حافظ پروژه‎ی متن باز اندروید (AOSP) است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال