گوگل دسترسی به حساب جیمیل از طریق اپلیکیشن های شخص ثالث را ممنوع کرد

از این پس کلیه کاربران امکان دسترسی به حساب گوگل خود از طریق اپلیکیشن های شخص ثالث مدیریت ایمیل را نخواهند داشت. این اقدام گوگل با هدف افزایش امنیت کاربران انجام گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در هفته های گذشته برخی کاربران گزارش کردند نمی‌توانند گذرواژه خود را در برنامه […]

از این پس کلیه کاربران امکان دسترسی به حساب گوگل خود از طریق اپلیکیشن های شخص ثالث مدیریت ایمیل را نخواهند داشت. این اقدام گوگل با هدف افزایش امنیت کاربران انجام گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در هفته های گذشته برخی کاربران گزارش کردند نمی‌توانند گذرواژه خود را در برنامه های مانند Outlook و Thunderbird وارد کنند و در صورت استفاده از چنین برنامه هایی با پیام خطای نادرست بودن گذرواژه مواجه می شوند. به نظر می‌رسد گوگل در استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث مدیریت ایمیل محدودیت هایی را برای سرویس ایمیل خود ایجاد کرده است.

 پیش از این کاربران می توانستند برای ورود به برنامه های مدیریت ایمیل از نام کاربری و گذرواژه حساب اصلی خود استفاده کنند. به گفته گوگل این روش باعث کاهش امنیت حساب ها میشود. البته هنوز امکان مدیریت برنامه های شخص ثالث توسط کاربران وجود دارد اما آنها باید برای این کار از OAuth2 استفاده کنند. با استفاده از این برنامه با ورود به حساب گوگل باید احراز هویت و همچنین دسترسی به برنامه موردنظر کاربر تایید شود.

در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای مدیریت دو عاملی وجود ندارد و تنها از طریق گذرواژه برنامه می توان احراز هویت را انجام داد. بدین ترتیب با استفاده از روش تولید گذرواژه می توان به جای گذرواژه اصلی گوگل در برنامه هایی مانند Outlook،  از گذرواژه تولید شده استفاده کرد. به گفته گوگل در صورت عدم فعال سازی سیستم احراز هویت دو مرحله ای حساب کاربری تنها یک لایه امنیتی دارد که می تواند به راحتی توسط هکرها و با روش فیشینگ مورد حمله قرار بگیرد. اما در صورت فعال کردن 2FA حتی با در اختیار داشتن گذرواژه توسط مهاجم امکان عبور از لایه دوم یا همان کد احراز هویتی که تنها در اختیار کاربر خواهد بود امکان ورود به حساب کاربری شما وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال