گوگل آپدیت اندروید 12L برای دستگاه های بزرگ را به طور رسمی عرضه کرد

گوگل پیش از این پیش نمایش اندروید 12L برای دستگاه‌های بزرگ را منتشر کرده بود. اما اکنون این آپدیت به طور رسمی توسط این شرکت عرضه شد. گوگل قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ این آپدیت را برای برندهایی مانند سامسونگ، لنووو و مایکروسافت نیز عرضه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

گوگل پیش از این پیش نمایش اندروید 12L برای دستگاه‌های بزرگ را منتشر کرده بود. اما اکنون این آپدیت به طور رسمی توسط این شرکت عرضه شد. گوگل قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ این آپدیت را برای برندهایی مانند سامسونگ، لنووو و مایکروسافت نیز عرضه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم عامل اندروید 12L گوگل برای دستگاه‌های با نمایش بزرگتر از  600spتوسعه داده شده است. از ویژگی های مهم این نسخه اجرای همزمان چند برنامه بهینه سازی شده و همچنین اجرای بهتر اپلیکیشن ها روی صفحات بزرگ است.

از دیگر ویژگی های اندروید 12L می توان به نمایش تنظیمات نوتیفیکیشن ها در دو ردیف و فضای بیشتر برای نمایش اشاره کرد. همچنین نمایش صفحه قفل در دو ردیف که همزمان نوتیفیکیشن ها و ساعت را نمایش میدهد بهینه سازی شده است. سیستم هایی مانند Settings نیز بهینه سازی شده اند بطوری که کاربر می تواند تغییرات مورد نظر خود را بدون نیاز به ورود و خروج از هر بخش انجام دهد.

در اندروید 12L برخی تعاملات کاربران با این سیستم تغییر کرده است. به عنوان مثال الگوی قفل گشایی در گوشه صفحه و برای راحتی کاربر قرار داده شده است همچنین بهینه سازی های دیگری نیز در این نسخه از اندروید برای دستگاه های تاشو انجام گرفته که مربوط به جابجایی بهتر بین دو حالت بسته و باز می باشد. از ویژگی مهم سیستم عامل 12L می توان به نوار وظیفه اشاره کرد به طوری که کاربر می تواند خیلی سریع اپلیکیشن‌های مورد نظر را درون آیکون برنامه ها انتخاب کند.

اندروید 12L در حالی منتشر شد که اپل نیز نسخه iPadOS را در اختیار کاربران قرار داده است. به گفته گوگل توسعه این سیستم ‌عامل تا انتشار اندروید ۱۳ و نسخه های بعدی آن همچنان ادامه دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال