انتشار گزارش جدید گوگل در مورد سهم نسخه‌های مختلف اندروید از بازار گوشی‌های اندرویدی

غول دنیای فناوری، گوگل که عهده‌دار سیستم‌عامل محبوب اندروید است، جدیدترین گزارش خود مبنی بر سهم نسخه‌های مختلف این سیستم‌عامل در ماه می میلادی را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، آخرین نسخه عرضه شده اندروید یعنی مارشمالو، 7.5 درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی فعال را تسخیر کرده است. گفتنی است که این میزان، […]

غول دنیای فناوری، گوگل که عهده‌دار سیستم‌عامل محبوب اندروید است، جدیدترین گزارش خود مبنی بر سهم نسخه‌های مختلف این سیستم‌عامل در ماه می میلادی را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، آخرین نسخه عرضه شده اندروید یعنی مارشمالو، 7.5 درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی فعال را تسخیر کرده است.

Google has released the Android platform distribution numbers for the month of May

گفتنی است که این میزان، نسبت به ماه گذشته میلادی که مارشمالو تنها 4.6 درصد از سهام گوشی‌های اندرویدی را در اختیار داشت، پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌آید. در این گزارش اندروید لالی‌پاپ یا همان آب‌نبات‌چوبی همچنان در صدر جدول بود و نیز با کاهش اندکی نسبت به ماه گذشته از 35.8 درصد به 35.6 درصد رسیده است. نسخه کیت‌کت اندروید هم همچنان روند نزولی را در پیش داشته و در این گزارش سهمش از 33.4 درصد به 32.5 درصد تنزل پیدا کرده است.

تمام نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نظیر جیلی‌بین، ساندویچ بستنی و نان زنجبیلی هم نسبت به ماه گذشته مقدار اندکی کاهش سهام را تجربه کرده و اولین نسخه عرضه شده اندروید یعنی فرویو که از عمر آن چند سال می‌گذرد تنها با 0.1 درصد در انتهای این لیست، آخرین نفس‌های خود را می‌کشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال