گوگل نسخه 4 اندروید استودیو را منتشر کرد

گوگل به فاصله چند ماه نسخه 4 از اندروید استودیو را منتشر کرد که قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده و همچنین آسیب پذیری های قبلی نیز رفع شده است. در این نسخه امکانات کاربر بیش از نسخه قبلی است و به عنوان نسخه پایدار از اندروید استودیو منتشر شده است. به گزارش سرویس […]

گوگل به فاصله چند ماه نسخه 4 از اندروید استودیو را منتشر کرد که قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده و همچنین آسیب پذیری های قبلی نیز رفع شده است. در این نسخه امکانات کاربر بیش از نسخه قبلی است و به عنوان نسخه پایدار از اندروید استودیو منتشر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اندروید استودیو 4 برای سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس، مک و کروم OS با قابلیت های بیشتر نسبت به نسخه قبل منتشر شد. از قابلیت های ویژه این نسخه می توان به ویرایشگر حرکت (Motion Editor) اشاره کرد. این نسخه میزبان رابطی با نام Motion Editor است که به کاربر کمک می کند تا انیمیشن ها را بطور بصری ساخته و ویرایش کند. در این روش دیگر نیاز به کدنویسی و ویرایش آن در XML نیست. همچنین در نسخه جدید شاهد بهبود Layout Inspector هستیم. این قابلیت که اجزای مختلف اپلیکیشن را بصورت نمودار درختی نشان می دهد، در نسخه جدید نمودارها را با جزئیات بیشتر نمایش داده و همچنین ویژگی رفرش نیز به آن اضافه شده است.

نسخه جدید ابزار Layout Validation را میزبانی میکند و این ابزار به توسعه دهندگان اپلیکیشن کمک می کند تا در آن واحد طرح خود را در نمایشگرهای مختلف در سایزهای متنوع ببینند و از نتیجه نهایی نمایش طرح مطلع شوند. نسخه اندروید استودیو 4 نمامی قابلیت های جاوا 8 را به APIهای قدیمی اضافه کرده و در توسعه دهندگان در ساخت اپلیکیشن های اندرویدی می توانند از کلیه قابلیت های جاوا 8 استفاده کنند. هم اکنون این نسخه وب‌سایت رسمی توسعه‌دهندگان اندروید قرار گرفته و کاربران می توانند از بروزرسانی آن استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال