گوگل از ضبط مخفیانه صدای محیط توسط دستیار صوتی خبر دادند

گوگل در گزارش‌های اخیر مدعی شده دستیار صوتی اش در بعضی مواقع صدای کاربران و محیط را به طور مخفیانه ضبط می کند. این اقدام حتی بدون فعال شدن این قابلیت یا همان عبارت کلیدی اوکی گوگل اتفاق می افتد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و گزارش androidauthority،گوگل از طریق نمایندگان خود […]

گوگل در گزارش‌های اخیر مدعی شده دستیار صوتی اش در بعضی مواقع صدای کاربران و محیط را به طور مخفیانه ضبط می کند. این اقدام حتی بدون فعال شدن این قابلیت یا همان عبارت کلیدی اوکی گوگل اتفاق می افتد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و گزارش androidauthority،گوگل از طریق نمایندگان خود گزارشی را به یک عضو هیئت دولت اعلام کردند که در آن از ضبط مکالمات توسط دستیار صوتی خبر می دهد. البته این موضوع بیش از این نیز توسط گوگل مورد تایید قرار گرفته بود. اما اکنون چیزهای جدیدی به این مورد اضافه شده است.

 طبق گفته مدیران گوگل این هوش مصنوعی در بعضی مواقع بدون فعال سازی توسط کاربر از طریق گوشی های هوشمند و به صورت مخفیانه صدای محیط و کاربر را ضبط می کند. طبق ادعای گوگل این کار تنها برای بهبودی فناوری مصرف خواهد شد و کارمندان شرکت نیز تنها با این هدف به مکالمه ضبط شده گوش خواهند داد. همچنین گوگل گفته است در این موارد تنها بخشی از مکالمه در دسترس کاربران خواهد بود و آنها هیچ وقت به مکالمات حساس گوش نخواهند داد. البته در حال حاضر اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه آنها بین مکالمات حساس و عمومی تمایز قائل می‌شوند منتشر نشده و معلوم نیست گوگل تشخیص این موضوع را چگونه انجام می دهد.

البته بسیاری از دستیار های صوتی دیجیتال مانند الکسای آمازون نیز در صورت فعال شدن می توانند به صدای محیط اطراف گوش دهند. اما هنوز مشخص نیست چرا این گونه قابلیت ها پس از روشن شدن صدای محیط را نیز ضبط میکنند.

گوگل در سیاست های مربوط به حفظ حریم خصوصی خود هیچ وقت موضوع دستیار صوتی و ضبط مکالمات بدون هیچ خطایی را عنوان نکرده بود. هنوز مشخص نیست که ضبط های تصادفی در سیاست های مربوط به این شرکت عنوان شده و یا این دستیار صوتی حتی با فعال شدن تصادفی نیز صداها را ضبط میکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال