گوگل از برطرف شدن آسیب پذیری آیفون پرده برداشت

تیم امنیتی گوگل پس از برطرف شدن آسیب پذیری کشف شده در ios را رسانه‌ای کرده است. این آسیب پذیری به هکرها اجازه میداد تا از راه دور به دستگاه هایی که مبتنی بر سیستم عامل موبایل اپل بوده اند دسترسی پیدا کنند. بنابر گفته ایان بیر، اکنون این آسیب پذیری برطرف شده و دیگر […]

تیم امنیتی گوگل پس از برطرف شدن آسیب پذیری کشف شده در ios را رسانه‌ای کرده است. این آسیب پذیری به هکرها اجازه میداد تا از راه دور به دستگاه هایی که مبتنی بر سیستم عامل موبایل اپل بوده اند دسترسی پیدا کنند. بنابر گفته ایان بیر، اکنون این آسیب پذیری برطرف شده و دیگر جای نگرانی نخواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تیم امنیت سایبری گوگل که از سال ۲۰۱۴ با هدف شناسایی آسیب پذیری ها و برطرف کردن آن تشکیل شده است کلیه آسیب پذیری های کشف شده را به شرکت‌ها و  پلتفرم ها اطلاع رسانی کرده، همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده هکرها برای رفع آن اقدام می‌کند. این آسیب پذیری به هکرها اجازه میداد تا از راه دور کنترل دستگاه را به عهده بگیرند‌. بدین ترتیب مهاجمان می‌توانستند به کلیه ایمیل ها ،پیام ها، عکس ها و یا صحبت های قربانیان از طریق میکروفون و دوربین آیفون دسترسی پیدا کنند.

وجود ویژگی Apple Wireless Direct Link (به‌اختصار AWDL) در گوشی های آیفون، آیپد، مک و ساعت‌های هوشمند جهت ویژگی ایردراپ و سایدکار (Sidecar)  دلیل اصلی وجود این آسیب‌پذیری بوده است. ایان بیر، توانست راهی پیدا کند تا این قابلیت ها فعال شوند. هنوز مدارکی مبنی بر سواستفاده از این آسیب پذیری کشف نشده است. این تیم حدود ۶ ماه تلاش کرده تا این آسیب پذیری را کشف و تایید کند. اپل نیز این آسیب پذیری را در اردیبهشت ماه امسال در یک بروزرسانی امنیتی اصلاح کرد ه بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال