گوگل از کیبورد مخصوص نابینایان رونمایی کرد

گوگل کیبورد مخصوصی طراحی کرده است که می تواند به افراد کم بینا و یا نابینا کمک کند. این کیبورد برای اندروید طراحی شده و این افراد با استفاده از این کیبورد میتوانند به تنهایی در گوشی خود تایپ کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Cnet، کیبورد مجازی […]

گوگل کیبورد مخصوصی طراحی کرده است که می تواند به افراد کم بینا و یا نابینا کمک کند. این کیبورد برای اندروید طراحی شده و این افراد با استفاده از این کیبورد میتوانند به تنهایی در گوشی خود تایپ کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Cnet، کیبورد مجازی گوگل که (TalkBack) نام دارد قادر است تا نابینایان را در تایپ همراهی کند. در این کیبورد، نمایشگر به 6 قسمت تقسیم میشود که هر قسمت نشان دهنده حروف و اعداد و الفبای خط بریل هستند. این 6 نقطه بریل به نابینایان کمک می کند تا با لمس کردن آنها بصورت ترکیبی بتوانند تایپ کنند. این کیبورد با تمام اپلیکیشن های اندروید همخوانی دارد. گوشی های با اندروید 5 به بعد میتوانند آن را دانلود کرده و از قسمت Accessibility در قسمت تنظیمات آن را فعال کنند. این کیبورد اکنون تنها برای زبان انگلیسی توسعه یافته است.

پیش از این کاربران نابینا مجبور بودند هزینه های زیادی صرف خرید سخت افزارهای سخنگو و نرم افزارهای جانبی دیگر کنند اما اکنون اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که می توانند با کمک آنها مانند کاربران عادی از گوشی های هوشمند خود استفاده کنند. پیش از این اپل نیز در iOS 8 کیبورد بریل را با 80 زبان به آیپد و آیپاد اضافه کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال