گوگل ۳۰۰ میلیون دلار روی استارتاپ محققان سابق OpenAI سرمایه گذاری می‌کند

با تلاش دو شرکت گوگل و مایکروسافت بر سر هوش مصنوعی رقابت آنها در حال جذاب شدن است. در حال حاضر تمرکز مایکروسافت روی شرکت OpenAI است و اکنون گوگل نیز قصد دارد تا روی یک شرکت تقریبا ناشناخته به نام Anthropic سرمایه گذاری کند. این شرکت توسط محققان سابق OpenAI راه اندازی شده است. […]

با تلاش دو شرکت گوگل و مایکروسافت بر سر هوش مصنوعی رقابت آنها در حال جذاب شدن است. در حال حاضر تمرکز مایکروسافت روی شرکت OpenAI است و اکنون گوگل نیز قصد دارد تا روی یک شرکت تقریبا ناشناخته به نام Anthropic سرمایه گذاری کند. این شرکت توسط محققان سابق OpenAI راه اندازی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از فایننشال تایمز، مبلغ سرمایه گذاری گوگل روی این شرکت به رقم ۳۰۰ میلیون دلار می رسد.

در گزارش منتشر شده آمده است گوگل با این رقم از سرمایه گذاری می آن ده درصد از سهام این شرکت را به خود اختصاص داده است. البته شرکت Anthropic نیز باید در مقابل منابع رایانش ابری خود را از گوگل تهیه کند‌

اقدام اخیر گوگل تاخدودب به رفتار مایکروسافت شباهت دارد. البته در آنجا OpenAI تنها تخصص تحقیقات. ا بر عهده دارد. مایکروسافت نیز میلیاردها دلار در آن زمینه سرمایه گذاری کرده است و قرار است برای توسعه مدل های هوش مصنوعی از پلتفرم ابری عظیم خود کمک بگیرد.

نکته مهم تمرکز Anthropic روی چت بات همه منظوره خود است این شرکت در حال ساخت نوعی چت بات است که قرار است با نام Claude به عنوان رقیبی برای ChatGPT عرضه شود. هنوز مشخص نیست گوگل نیز از این هوش مصنوعی برای سرویس های خود استفاده خواهد کرد یا خیر. بنظر می رسد طبق نظر فایننشال تایمز و با توجه به تخصص زیاد گوگل در سیستم های زبان هوش مصنوعی این شرکت به دنبال ایجاد کسب و کار محاسبات ابری باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال