گوگل در رقابت با فیسبوک برای کسب 1 میلیارد کاربر جدید قدرتمند ظاهر شده است

حالا بیش از دو میلیون نفر از مسافران راه‌آهن کشور هند در روز به ایستگاه‌های بی‌سیم اینترنت گوگل وصل می‌شوند. غول جستجوگر دنیای تکنولوژی اینترنت خود را در خط راه‌آهن کشور هند و در بیش از 23 ایستگاه به کاربران هدیه داده و می‌خواد تا پایان سال 2016، تعداد کاربرانش را به 10 میلیون نفر در […]

حالا بیش از دو میلیون نفر از مسافران راه‌آهن کشور هند در روز به ایستگاه‌های بی‌سیم اینترنت گوگل وصل می‌شوند. غول جستجوگر دنیای تکنولوژی اینترنت خود را در خط راه‌آهن کشور هند و در بیش از 23 ایستگاه به کاربران هدیه داده و می‌خواد تا پایان سال 2016، تعداد کاربرانش را به 10 میلیون نفر در روز افزایش دهد و برای رسیدن به چنین هدفی، باید بیش از 400 ایستگاه راه‌آهن کشور هند را به اینترنت بی‌سیم مجهز کند. کشور هند به علت بازار روبه‌رشدی که دارد، کشور بسیار مناسبی برای شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های‌هوشمند و دیگر شرکت‌های فعال در عرصه‌ی تکنولوژی نظیر فیس‌بوک و گوگل به حساب می‌آید.

گوگل در سال گذشته با همکاری بخش دولتی راه‌آهن کشور هند رسما اعلام کرد که اینترنت بی‌سیم خود را برای ایستگاه‌های راه‌آهن این کشور در اختیار کاربران قرار خواهد داد. شرکت راه‌آهن کشور هند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل دنیا به حساب آمده و همکاری گوگل با این شرکت، باعث شده تا اینترنت بی‌سیم گوگل به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دنیای تکنولوژی تبدیل شود. گوگل فعلا این سرویس را به طور رایگان به مردم این کشور ارائه کرده و طولی نخواهد کشید تا برای آن، قیمتی را به طور ماهانه در نظر بگیرد.

تصمیم گوگل مبنی بر ارائه‌ی اینترنت رایگان در ایستگاه‌های راه‌آهن کشور هند باعث شده تا آمار و ارقام کاربران این کشور در استفاده از اینترنت دستخوش تغییرات زیادی شود. به طور میانگین، کاربران استفاده کننده از اینترنت گوگل حدودا 15 برابر دیتای بیشتری را نسبت به اینترنت خط تلفن خود مصرف می‌کنند. اینترنت رایگان بی‌سیم گوگل در کشور هند برای هر کاربر در روز به یک ساعت محدود شده و فعلا در مورد دیتای مصرفی، محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

البته گوگل تنها شرکتی نیست که در کشور هند به فعالیت در این زمینه پرداخته است. برای مثال فیس‌بوک هم می‌خواهد برنامه‌ی خود را به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های پیام‌رسان در هند معرفی کند و با ارائه‌ی برنامه‌ی Lite که به عنوان نسخه‌ی سبک‌تر برنامه‌ی فیس‌بوک محسوب می‌شود، کاربران را به یکدیگر متصل کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال