شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس ۵ ساله شد

گذشت زمان توجه کاربران را نسبت به بسیاری از موضوعات پرت کرده و شاید تصور نکنیم که در مدت زمانی نه چندان طولانی، بسیاری از سیستم‌ها و سرویس‌های مختلف تا چه اندازه می‌توانند فعالیت داشته باشند. در این مورد نیز شاید تعجب کنید اما باید اشاره کنیم که حالا شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس 5 ساله شده […]

گذشت زمان توجه کاربران را نسبت به بسیاری از موضوعات پرت کرده و شاید تصور نکنیم که در مدت زمانی نه چندان طولانی، بسیاری از سیستم‌ها و سرویس‌های مختلف تا چه اندازه می‌توانند فعالیت داشته باشند. در این مورد نیز شاید تعجب کنید اما باید اشاره کنیم که حالا شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس 5 ساله شده است. این سرویس که در تاریخ 28 ژوئن 2011 (8 تیر سال 1390) فعالیت خود را آغاز کرد، بسیاری از تحلیل‌گران تصور می‌کردند که می‌تواند دیگر شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک را از پا درآورد.

در واقع گوگل قصد داشت تا بتواند با به موفقیت رساندن گوگل‌پلاس، دنیای اینترنت را به تسخیر خود درآورد، اما متاسفانه گوگل‌پلاس پس از راه‌اندازی سرویس مشابه Buzz این شرکت، نتوانست رضایت کاربران را جلب کرده و گوگل را در به هدف رسیدنش یاری دهد. در ابتدای کار گوگل‌پلاس به عنوان یک سرویس به اشتراک‌گذاری تصاویر مورد استفاده کاربران قرار گرفته بود که بعدها کاربرد آن به چت کردن نیز رسید و شاید این اواخر بیش از هر چیز دیگری در وارد شدن به حساب کاربری یوتیوب مورد استفاده کاربران بود. شروع گوگل در ابتدای کار امیدوارکننده بود و حتی محیط جذابی که این شبکه داشت می‌توانست کاربران را از سوی محیط آبی‌رنگ و بی روح فیسبوک دور کند، اما در ادامه کاربران نتوانستند آنطور که باید با این شبکه ارتباط برقرار کرده و حتی بخش مفهومی و جدید Circles که در این شبکه به کار گرفته شد نیز واقعا آژادهنده بود.

هر چند امروزه گوگل بیش از هر چیز به گرامیداشت کاربران توجه داشته و تلاش دارد تا بتواند رضایت آنها را حفظ کند. با این وجود، می‌توانیم مطمئن باشیم که این شبکه نمی‌تواند موفقیتی که شرکت گوگل در دنیای اینترنت به آن رسیده است را به دست آورد. همچنین آخرین تدابیر گوگل برای تجارت خود در رابطه جداسازی بخش‌های مختلف می‌تواند عملکرد این شبکه را بیش از پیش تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط تنها می‌توان گفت که گوگل‌پلاس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال