گوگل به دنبال ساخت هدست واقعیت افزوده با تراشه‌ی سفارشی است

پیش از این خبر هایی در مورد توسعه سیستم عامل واقعیت افزوده گوگل منتشر شده بود که نشان می دهد این شرکت فناوری به دنبال توسعه محصولی در این زمینه است. اکنون نیز گزارش هایی منتشر شده که از تمرکز این شرکت بر ساخت هدست واقعیت افزوده صحبت شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

پیش از این خبر هایی در مورد توسعه سیستم عامل واقعیت افزوده گوگل منتشر شده بود که نشان می دهد این شرکت فناوری به دنبال توسعه محصولی در این زمینه است. اکنون نیز گزارش هایی منتشر شده که از تمرکز این شرکت بر ساخت هدست واقعیت افزوده صحبت شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع آگاه با فعالیت های داخلی شرکت گوگل اعلام کرد گوگل هدست واقعیت افزوده خود را با نام رمز Project Iris در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد تا بتواند با متا و اپل رقابت کند. این شرکت ها اکنون برنامه های بسیاری برای حضور در بازار واقعیت افزوده دارند.

در این خبرها آمده گوگل در هدست واقعیت افزوده خود از پردازنده اختصاصی استفاده می کند از طرفی پیش از این از تراشه تنسور عنوان یک پیشرفت بزرگ در زمینه واقعیت افزوده نام برده شده بود. احتمالاً دستگاه جدید گوگل مجهز به یک باتری داخلی خواهد بود که آن را از اتصال دائم بی‌نیاز می‌کند. با وجود تلاش بسیاری از شرکتها و ورود آنها به این حوزه به نظر می‌رسد گوگل فعالیت روی این هدست را به طور مخفیانه انجام می دهد. بطوری که توسعه آن در ساختمانی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو انجام می گیرد و کارکنان برای ورود به ساختمان از کارت ویژه استفاده کرده و توافقنامه‌های عدم افشا را با گوگل امضا کرده اند. حدود ۳۰۰ کارمند در این بخش مشغول به فعالیت هستند و قرار است در رابطه با این پروژه حدود صدها نفر دیگر نیز استخدام شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال