گوگل به دنبال ساخت تراشه های اختصاصی مبتنی بر معماری آرم است

خبرهای منتشر شده نشان می‌دهد گوگل نیز قصد دارد تراشه های اختصاصی خود را تولید و از آنها در گوشی‌های هوشمند و کروم بوک استفاده کند. احتمالاً تراشه های اختصاصی گوگل نیز با هسته های مبتنی بر معماری آرم ساخته خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل نیز مانند دیگر شرکت […]

خبرهای منتشر شده نشان می‌دهد گوگل نیز قصد دارد تراشه های اختصاصی خود را تولید و از آنها در گوشی‌های هوشمند و کروم بوک استفاده کند. احتمالاً تراشه های اختصاصی گوگل نیز با هسته های مبتنی بر معماری آرم ساخته خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل نیز مانند دیگر شرکت های سازنده موبایل و کامپیوتر تلاش خواهد داشت تا ویژگی های انحصاری را به محصولات خود اضافه کند. هم اکنون برخی شرکت ها مانند اپل، هواوی و سامسونگ نیز تراشه های مخصوص خود را ساخته اند و گوگل نیز قصد دارد تا تراشه های مخصوصی را برای استفاده در گوشی های هوشمند و کروم‌بوک بسازد.

طبق شایعات منتشر شده تراشه ساخت گوگل در حال حاضر با نام رمز Whitechapel شناخته می شود و حدود چند هفته از توسعه و تولید آن نیز میگذرد. این تراشه اختصاصی از هشت هسته آرم تشکیل خواهد شد و همچنین در آن از طراحی مخصوص سیلیکون استفاده شده است. این طراحی کمک خواهد کرد تا یادگیری ماشینی گوگل افزایش پیدا کرده و از طرفی باعث بهبود عملکرد گوگل اسیستنت نیز خواهد شد. این تراشه احتمالاً بر اساس معماری پنج نانومتری سامسونگ نیز عرضه خواهد شد.

 با توجه به زمان بر بودن ساخت و توسعه تراشه ها، احتمالاً استفاده از تراشه های گوگل بر روی گوشی های پیکسل در سال ۲۰۲۱ اتفاق خواهد افتاد. همچنین توجه به تلاش های گوگل در ساخت این تراشه احتمال می‌رود نسخه های دیگری از آن نیز برای استفاده روی کروم بوک ساخته شود. ممکن است هزینه زیادی نیز برای ساخت تراشه مخصوص کامپیوتر شخصی انجام گیرد. در حال حاضر تنها دو شرکت کوالکام و مدیاتک ساخت تراشه های موبایل در بازار را بر عهده دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال