گوگل حالا خودروهای خودران را در شرایط جوی نامناسب امتحان می‌کند

خودروهای خودران گوگل که حالا در سفر طولانی خود وارد سومین ایالت، واشنگتن، شده‌اند باید امتحان سختی را پشت سربگذارند. گوگل قصد دارد خودروهای خودران را در شرایط جوی نامناسب و در بارندگی‌های شدید مورد آزمایش قرار دهد. گوگل تاکنون خودروهای خودران را در شرایط مختلفی آزمایش کرده است. این خودروها در ایالت کالیفنریای آمریکا […]

خودروهای خودران گوگل که حالا در سفر طولانی خود وارد سومین ایالت، واشنگتن، شده‌اند باید امتحان سختی را پشت سربگذارند. گوگل قصد دارد خودروهای خودران را در شرایط جوی نامناسب و در بارندگی‌های شدید مورد آزمایش قرار دهد.

گوگل تاکنون خودروهای خودران را در شرایط مختلفی آزمایش کرده است. این خودروها در ایالت کالیفنریای آمریکا هزاران کیلومتر در سفر بوده‌اند و تنها برخی شرایط از جمله شرایط جوی نامناسب نظیر بارندگی‌های شدید و برف و کولاک آن‌ها را از کار انداخته است. برای مثال در سال گذشته طوفان شدیدی که این ایالت را هدف قرار داده بود باعث شد تا گوگل ماشین‌های خودران خود را کنار بزند و بعد از طوفان آن‌ها را امتحان کند.

به طور کلی در جهان سالیانه حدود 1.2 میلیون نفر جان خود را به علت تصادف‌های رانندگی از دست می‌دهند که از این تعداد 33هزار نفر در کشور آمریکا هستند. جالب اینجاست که عامل خطای انسانی باعث رخ دادن 94 درصد از تصادفات بوده است. گوگل امیدوار است که با استفاده از خودروهای خودران این آمار را به صفر برساند که طبیعتا سالیان سال برای رسیدن به چنین آرزویی باید تلاش کند.

گوگل حالا خودروهای خودران را در شرایط جوی نامناسب امتحان می‌کند

گوگل از شش سال پیش پروژه‌ی ماشین‌های خودران را شروع کرد. آن‌ها طی این مدت تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای بهتر کردن این خودروها در شرایط مختلف انجام داده‌اند. حال قانون‌های متفاوتی که ایالت واشنگتن با کالیفرنیا دارد و جاده‌های پر پیچ و خمی که این ایالت با آن مواجه است چالش جدیدی را برای خودروهای خودران گوگل ایجاد خواهند کرد. ایالت واشنگتن آمریکا تاحدودی قوانین رانندگی متفاوت‌تری نسبت به دیگر ایالت‌های این کشور دارد و گوگل امیدوار است با مجهز کردن سنسورهای این خودروها، سفر خوبی را در این ایالت پشت سر بگذارد.

خودروهای خودران گوگل تا به امروز حدود 2.4 میلیون کیلومتر در جاده‌ها و خیابان‌های شهری سفر کرده‌اند. گوگل طی مدت 14 ماه مجبور شده تا 341 بار کنترل این خودروها را در دست بگیرد تا از وقوع حادثه جلوگیری شود. البته تمامی این رویدادها بدون حادثه نبوده چراکه در تابستان امسال خودروی گوگل باعث صدمه دیدن به فردی در کالیفرنیا شد البته گوگل طبق معمول مقصر اصلی را عابر پیاده دانست و خودروی خود را بدون عیب توصیف کرد.

به‌هر‌حال گوگل با توسعه‌ی نرم افزارهای مختلف با کمک شرکت‌های دیگر سعی بر این دارد تا رفتار اینگونه خودروها نیز همانند انسان‌ها البته به صورت قانونی شود. شاید برای رسیدن به چنین هدفی کمی زمان نیاز باشد اما قطعا اگر بتوانیم در جاده‌ها بدون خطر سفر کنیم، احساس بهتری هم خواهیم داشت. انتظار می‌رود که خودروهای خودران گوگل حداقل به پنج سال آزمایش و امتحان بیشتر نیاز داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال