گوگل در حال ساخت یک اپلیکیشن ویرایش تصویر گروهی است

با وجود این‎که شرکت گوگل هوش فوق‎العاده زیادی در خزش اطلاعات، ایندکس و پیدا کردن آن‎ها در محیط آنلاین دارد، ولی زمانی که بحث دیگر سرویس‎های این شرکت به میان کشیده می‎شود با یک استراتژی عجیب “همه چیز را محک بزن تا مشخص شود چه چیزی جواب می‎دهد” روبرو می‎شویم. روندی که این شرکت در […]

با وجود این‎که شرکت گوگل هوش فوق‎العاده زیادی در خزش اطلاعات، ایندکس و پیدا کردن آن‎ها در محیط آنلاین دارد، ولی زمانی که بحث دیگر سرویس‎های این شرکت به میان کشیده می‎شود با یک استراتژی عجیب “همه چیز را محک بزن تا مشخص شود چه چیزی جواب می‎دهد” روبرو می‎شویم. روندی که این شرکت در طی سال‎های پیش در پی گرفته به همین شکل بوده و در نتیجه اکوسیستم محصولات این شرکت به طور دائم در حال تغییر است. اگر اخبار را دنبال کرده باشید، به عنوان مثال گوگل امکان ارسال پیامک را از اپلیکیشن Hangouts خود حفظ و از کاربران خواست به دنبال اپ دیگری باشند، نیازی نیست به آپدیت‎های متوالی اپلیکیشن‎های Allo و Duo اشاره کنیم.

حال منابع مطلع اعلام کرده‎اند که این  غول دنیای آنلاین در خفا در حال کار بر روی محصول دیگری است تا بازار محصولات اجتماعی را با شگفتی روبرو کند، حوزه‎ای که خیلی وقت است گوگل از آن دوری می‎کند. این اپ، یا احتمالا پلت‎فرم مورد نظر یک فضای تعاونی (همکاری به صورت گروهی) برای افراد به وجود می‎آورد تا تغییرات مورد نظر خود را بر روی تصاویر اعمال کنند. در این اپ یا پلت‎فرم، گروه کوچکی از افراد گفته می‎شود که قادر به اشتراک‎گذاری تصاویر ثابت خود و ویرایش گروهی آن خواهند بود. اگر بخواهیم مقایسه کنیم باید گفت با نسخه‎ی توانمندتری از آلبوم‎های به اشتراک‎گذاری شده‎ی Google Photos روبرو هستیم که مجموعه‎ای از فیلترها و شاید تعدادی از ترفندهای مربوط به استفاده در محیط‎های اجتماعی اینترنت در آن به چشم خواهد خورد.

طبیعتا می‎توانیم انتظار داشته باشیم که سرویس جدید گوگل از الگوریتم‎های بی‎نظیر یادگیری ماشینی این شرکت برای شناسایی افراد و اشیاء، دسته‎بندی خودکار تصاویر و تقریبا قابلیت‎های جستجوی جادویی مانندی استفاده می‎کند.

متاسفانه، در حال حاضر تنها اطلاعاتی که در رابطه با این اپلیکیشن می‎دانیم محدود به این‎ها می‎شود. نامی در حال حاضر برای آن مشخص نشده است یا ترجیحا بایستی گفت گوگل اطلاعاتی را در خصوص آن منتشر نکرده است. گرچه یکی از نمایندگان این شرکت وجود چنین پروژه‎ای را تایید کرده است و از آن به عنوان یکی از طرح‎های مفهومی یاد می‎کند که گوگل به صورت تجربی و داخل خود این شرکت به محک می‎گذارد.

گرچه، براساس گفته‎ی دیگر منابع آشنا به این قضیه این اپلیکیشن / پلت‎فرم جدید در ابتدا قرار بوده است که در کنفرانس I/O امسال گوگل رونمایی شود. محلی که این شرکت سال قبل از اپلیکیشن‎های Allo و Duo خود پرده برداشت.

بدون توجه به هرگونه برنامه‎ریزی اولیه‎ برای معرفی این محصول، در حال حاضر زمان تخمینی برای آن مشخص نیست. هم‎چنین، به نظر بسیاری از افراد اپلیکیشن در پیش روی Clip اپل احتمالا اهدافی مشابه با برنامه‎های گوگل در سر دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال