گوگل می‌خواهد امکان مشاهده‌ی تمامی وب‌سایت‌ها به کمک واقعیت مجازی را فراهم کند

گشتن صفحات وب در آینده‌ای نه‌چندان دور ممکن است تجربه‌ای متفاوت‌تر را برای کاربران رقم بزند چراکه گوگل می‌خواهد امکان مشاهده‌ی تمامی وب‌سایت‌ها را به کمک واقعیت مجازی فراهم کرده و بر روی مرورگر محبوب خود، گوگل کروم، این قابلیت را فعال کند. براین اساس، کاربران گوگل کروم می‌توانند با استفاده از هدست‌واقعیت مجازی Cardboard گوگل […]

گشتن صفحات وب در آینده‌ای نه‌چندان دور ممکن است تجربه‌ای متفاوت‌تر را برای کاربران رقم بزند چراکه گوگل می‌خواهد امکان مشاهده‌ی تمامی وب‌سایت‌ها را به کمک واقعیت مجازی فراهم کرده و بر روی مرورگر محبوب خود، گوگل کروم، این قابلیت را فعال کند. براین اساس، کاربران گوگل کروم می‌توانند با استفاده از هدست‌واقعیت مجازی Cardboard گوگل و یا پلتفرم Daydream اندروید 7، صفحات وب را از طریق واقعیت مجازی مشاهده کنند.

با زدن کد chrome://flags/#enable-vr-shell در مرورگر گروم، صفحه‌ای مربوط به تنظیمات واقعیت مجازی این مرورگر باز می‌شود؛ فعلا این تنظیمات در مرحله‌ی آزمایشی هستند و احتمالا طی ماه‌های آینده از این قابلیت بیشتر خواهیم شنید.

همان‌طور که می‌دانید Daydream پلتفرم واقعیت مجازی گوگل در هفتمین نسخه از سیستم‌عامل این شرکت است که در رویداد  I/O از آن رونمایی شد. هدست واقعیت مجازی CardBoard گوگل هم تلفن‌هوشمند شما را به واقعیت مجازی تبدیل کرده و برخی از محتوای انتخاب شده‌ی گوگل را در این حالت نشان می‌دهد.

چنین اقدامی از سوی غول جستجوگر اینترنتی می‌تواند تغییرات زیادی را نسبت به واقعیت مجازی در وب ایجاد کند و شرکت‌های بیشتری را به این سمت و سو بکشاند. سامسونگ هم یکی دیگر از شرکت‌هایی بوده که در گذشته این قابلیت را توسط هدست واقعیت مجازی Gear VR فراهم کرده بود اما تجربه‌ی دیدن صفحات وب از طریق هدست این شرکت، زیاد جالب نبوده است.

آوردن واقعیت مجازی به صفحات وب می‌تواند اقدامی بسیار موثر تلقی شود و تنها شرکتی که می‌تواند گوگل کروم را به پلتفرم واقعیت مجازی تبدیل کند، سازنده‌ی آن، گوگل خواهد بود. طبیعتا برای مشاهده‌ی صفحات وب از طریق واقعیت مجازی به زمان و دقت بسیار بیشتری نیاز خواهد بود و شاید با روی کار آمدن پلتفرم Daydream و هدست واقعیت مجازی جدید گوگل، خبرهای بیشتری را در این خصوص بشنویم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال