گوگل با شرکت‎های اچ‎تی‎سی و لنوو برای ساخت یک هدست واقعیت‎مجازی مستقل DayDream همکاری می‎کند

شرکت گوگل روز چهارشنبه در اهم مطالب خود در کنفرانس I/O اعلام کرد که به منظور برداشتن گام بعدی در دنیای واقعیت مجازی قصد همکاری با دو شرکت سخت‎افزاری را دارد تا بتوانند یک هدست واقعیت‎مجازی دی‎دریم مستقل تولید کنند. شرکت‎های همکاری‎کننده با گوگل در این پروژه اچ‎تی‎سی و لنوو هستند و هر کدام از […]

شرکت گوگل روز چهارشنبه در اهم مطالب خود در کنفرانس I/O اعلام کرد که به منظور برداشتن گام بعدی در دنیای واقعیت مجازی قصد همکاری با دو شرکت سخت‎افزاری را دارد تا بتوانند یک هدست واقعیت‎مجازی دی‎دریم مستقل تولید کنند. شرکت‎های همکاری‎کننده با گوگل در این پروژه اچ‎تی‎سی و لنوو هستند و هر کدام از آن‎ها هدست مخصوص به خود را براساس طراحی مرجعی دارند که دو شرکت گوگل و کوالکام با کمک یکدیگر آن را به وجود آورده‎اند.

تفاوت اصلی محصول مورد نظر گوگل با هدست فعلی واقعیت‎مجازی دی‎دریم این است که دستگاه جدید نیاز به اتصال به یک کامپیوتر شخصی یا یک گوشی‎هوشمند نخواهد داشت چون تمامی سخت‎افزار مورد نیاز را داخل خود دارد.

هدست جدید دارای تمامی سنسورهای لازم است ولی هم‎چنین محیط اطراف کاربر را اسکن می‎کند تا حرکات او به شکل سه‎بعدی دنبال شود. گوگل این فناوری را WorldSense می‎نامد و بایستی به تعقیب دقیق‎تر حرکت در محیط واقعیت‎ مجازی اجازه دهد و تجربیات جدیدی در این حوزه به همراه آورد.

فناوری WorldSense شامل حرکات طبیعی در شش جهت (چپ، راست، جلو، عقب، پریدن و خم شدن) در محیط سه‎بعدی می‎شود تا جا خالی دادن گلوله‎ها مانند شخصیت نئو در فیلم ماتریکس یک گام بیشتر به سمت حقیقت حرکت کند.

براساس اعلام شرکت لنوو، این تجربه‎های جدید در دنیای واقعیت مجازی به زودی در دسترس عموم خواهد گرفت اما در حال حاضر توسعه‎دهندگان در حال بازگشایی قابلیت‎هایی هستند که “اکثر مصرف‎کنندگان در گذشته هرگز تجربه نکرده‎اند.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال