گوگل با استفاده از ویژگی Timeline برنامه Maps تمامی مکان‌های بازدید شده توسط شما را ذخیره می‌کند

حتما شما هم از این موضوع آگاه هستید که گوگل با استفاده از سرویس Google Now بسیاری از فعالیت‌های شما را زیر نظر دارد و آن‌ها را ذخیره می‌کند. گوگل با استفاده از این سرویس و برنامه‌ی Maps مکان شما را پیدا می‌کند و سعی می‌کند در مورد این مکان اطلاعاتی مفید را به شما […]

حتما شما هم از این موضوع آگاه هستید که گوگل با استفاده از سرویس Google Now بسیاری از فعالیت‌های شما را زیر نظر دارد و آن‌ها را ذخیره می‌کند. گوگل با استفاده از این سرویس و برنامه‌ی Maps مکان شما را پیدا می‌کند و سعی می‌کند در مورد این مکان اطلاعاتی مفید را به شما بدهد. حال گوگل سرویس جدیدی به این برنامه‌ی محبوب اضافه کرده که به این کمپانی این امکان را می‌دهد که مکان‌های گذشته‌ی شما را ذخیره کند.

به عبارتی دیگر سرویس جدید گوگل که Timeline نام گرفته، تمامی فعالیت‌های شما را زیر نظر گرفته و آن‌ها را ذخیره می‌کند. به طوریکه با مراجعه به این بخش می‌توانید مکان‌های سر زده شده توسط خودتان را در چند روز گذشته پیدا کنید. رابط کاربری این ویژگی جدید شما را به یاد برنامه‌ی تقویم گوگل می‌اندازد چرا که با جابه‌جا کردن روز‌ها می‌توانید مکان خود را در همان روز پیدا کرده و اطلاعات مختلفی را از آن‌ روز کسب کنید. برای مثال اگر از برنامه‌ی Google Photos در آن روز استفاده کرده باشید گوگل مکان عکس گرفته شده را نیز به خاطر می‌سپارد و به شما نشان می‌دهد. البته این ویژگی را می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات و زدن تیک Turn Off Location History u غیر فعال کنید.

بنابراین اگر شما از سرویس Goole Now استفاده می‌کنید و از آن هم لذت می‌برید دلیلی بر غیر فعال کردن این ویژگی دیده نمی‌شود. در واقع دیدن این که ماه پیش وقت خود را در کجا سپری کردید و چه کار‌هایی انجام دادید آن چنان بد هم به نظر نمی‌رسد. به هر حال اگر شما به حریم شخصی خود اهمیت بیشتری می‌دهید می‌توانید این سرویس را غیر فعال کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال