احتمال عرضه‌ی کیبوردی مخصوص به همراه استیکرهای GIF برای گوشی‌های آیفون توسط گوگل

طبق جدیدترین اخباری که توسط وبسایت The Verge و از طریق منبعی نامشخص، گوگل چندین ماه است که در حال توسعه یک اپلیکیشن مخصوص برای گوشی‌های آیفون بوده و هنوز مشخص نیست که چه زمانی می‌خواهد این اپلیکیشن و کیبورد مخصوص را عرضه نماید. شکل ظاهری این کیبورد که از GIF نیز پشتیبانی می‌کند نیز […]

طبق جدیدترین اخباری که توسط وبسایت The Verge و از طریق منبعی نامشخص، گوگل چندین ماه است که در حال توسعه یک اپلیکیشن مخصوص برای گوشی‌های آیفون بوده و هنوز مشخص نیست که چه زمانی می‌خواهد این اپلیکیشن و کیبورد مخصوص را عرضه نماید. شکل ظاهری این کیبورد که از GIF نیز پشتیبانی می‌کند نیز احتمالا همانند نسخه‌ی اندرویدی کیبورد گوگل (که تصویر آن در ابتدای پست قرار گرفته است)، باشد. همچنین این اپلیکیشن از Gesture یا حرکت دست کاربران نیز پشتیبانی کرده و می‌تواند کلمات مورد نظر کاربران را زمانی که آنها انگشت خود را بر روی حروف مورد نظر به حرکت در می‌آورند، تشخیص دهد.

شاید اصلی‌ترین تفاوتی که بتوانیم در مورد نسخه‌ی اندرویدی این کیبورد و نسخه‌ی مخصوص آن برای iOS به آن اشاره نماییم، وجود یک دکمه مخصوص Google باشد که می‌تواند دسترسی کاربران به جستجوی گوگل را میسر سازد. البته The Verge مشخص نکرده که کاربران با انتخاب این دکمه به چه قسمتی هدایت شده و اینکه آیا این دکمه تنها میان‌بری برای باز کردن دیگر اپلیکیشن‌های گوگل می‌باشد یا نه. به هر حال اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که این کیوبرد از GIF نیز پشتیبانی می‌نماید.

اگر این گزارش منتشر شده حقیقت داشته باشد، عرضه شدن کیبورد گوگل برای iOS می‌تواند از چندین جهت قابل توجه باشد. مورد اول، روندیست که اپلیکیشن‌هایی جانبی که برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شوند، می‌توانند ویژگی‌های مخصوصی به هنگام تایپ کردن داشته باشند، به عنوان مثال سیمبل‌ها و علائم مخصوص و یا سیستم مترجم داخلی کیبورد، می‌توانند از ویژگی‌هایی باشند که شاید در آینده شاهد به کارگیری آنها در کیبوردهای جدیدی که عرضه می‌شوند، باشیم. همچنین امکان دسترسی سریع به کیبورد هم می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که اهمیت زیادی خواهد داشت.

از طرف دیگر، این حرکت گوگل می‌تواند برای مقابله با مایکروسافت باشد چرا که این شرکت در حال توسعه کیبورد اختصاصی خود با نام Word Flow برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌باشد و می‌خواهد از این طریق، کاربران زیادی را برای خود دست و پا کند. همینطور پیشتر شرکت مایکروسافت از برنامه‌های خود برای خریداری شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن SwiftKey خبر داد و تمام تلاش خود را داشت تا بتواند این بخش از فعالیت‌های خود را نیز به بهترین شکل ممکن پیش برد.

اگر بخواهیم به این موضوع از منظری دیگر نگاه کنیم، می‌توانیم به اهمیت بسیار بالای کیبوردها اشاره کنیم. همانطور که مشاهده می‌کنید شرکت‌های مختلف تلاش زیادی برای معرفی و توسعه کیبوردهای مختلف داشته و سعی می‌کنند امکانات بسیار زیادی را برای آنها قائل شوند و این بعنی کیبوردها، یکی از قلمروهای بسیار مهم در سیستم‌های عامل به حساب می‌آیند. کیبوردها تنها برای تایپ کردن و ارسال پیام کوتاه نمی‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند، بلکه گوگل با عرضه کیبورد اختصاصی خود، می‌تواند دستیار مجازی خویش را نیز برای رقابت با Siri به میدان بفرستد و از این طریق، توجه کاربران زیادی را به خود جلب نماید.  به هر حال هنوز هیچ خبری رسمی در مورد عرضه شدن این کیبورد توسط گوگل منتشر نشده و فعلا باید منتظر واکنش گوگل نسبت به این موضوع باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال