تولید و عرضه‌ی Google Nexus 5 متوقف شد

اکثر کاربران گجت های هوشمند، سری گجت‌های نکسوس گوگل را به خوبی میشناسند. یکی از مهمترین مزیت‌های سری نکسوس این است که با ارائه هر آپدیت اندروید، پیش از سایرین آپدیت را دریافت میکنند و اغلب کاربران علاوه بر ویژگی‌های این سری محبوب ، همین قابلیت را دوست دارند. حالا ظاهرا کمپانی گوگل عرضه یکی […]

اکثر کاربران گجت های هوشمند، سری گجت‌های نکسوس گوگل را به خوبی میشناسند. یکی از مهمترین مزیت‌های سری نکسوس این است که با ارائه هر آپدیت اندروید، پیش از سایرین آپدیت را دریافت میکنند و اغلب کاربران علاوه بر ویژگی‌های این سری محبوب ، همین قابلیت را دوست دارند.

حالا ظاهرا کمپانی گوگل عرضه یکی از محبوب ترین گجت‌های این سری، یعنی گوشی هوشمند نکسوس 5 که پرچمدار سال 2014 این شرکت بود را متوقف کرده است. نکسوس 5 که از محصولات موفق همکاری گوگل و ال جی بود، دیگر در فروشگاه گوگل استور عرضه نمی‌شود و این موضوع خبر از بازنشستگی این گوشی محبوب می‌دهد.

یکی از سخنگویان گوگل در این رابطه گفته است:

در حالی که هنوز گوشی نکسوس 5 موجودی دارد، اما هدف گوگل روی ارائه نکسوس 6 متمرکز شده است.

اهالی مانتین ویو قبلا اعلام کرده بودند که فروش گوشی نکسوس 5 تا اوایل سال ۲۰۱۵ در گوگل استور ادامه خواهد داشت و حال پایان زمان اعلام شده این کمپانی و توقف عرضه این محصول در گوگل استوراست. در صورتی که گوگل قصد عرضه دوباره این محصول را نداشته باشد کاربران علاقه‌مند به خرید تلفن‌های هوشمند مجهز به اندروید خالص، فقط امکان خرید نکسوس 6، محصول مشترک گوگل و موتورولا را دارند. نسخه 32 گیگابایتی نکسوس 6 در گوگل استور موجود است و نسخه 64 گیگابایتی این گوشی زیبا هم بزودی عرضه خواهد شد.

یکی از مزیت‌های سری نکسوس این است که با معرفی هر به‌روزرسانی اندروید، این دستگاه‌ها یکی از اولین‌ها در دریافت آپدیت هستند و بیشتر کاربران نیز علاوه بر امکانات آن‌ها همین ویژگی را دوست دارند. برای مثال با وجود اینکه نکسوس 5 توقف تولید شده است، اما پیش از پرچم‌داران سونی و سامسونگ توانسته اندروید 5 را دریافت کند. با توجه به اینکه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ هم اخباری در باب توقف تولید نکسوس ۵ توسط ال جی منتشر شده و گوگل نیز صرفاً برای سه ماهه اول ۲۰۱۵ وعده ادامه عرضه این موبایل را داده بود، حذف نکسوس ۵ از فروشگاه گوگل چندان دور از انتظار نبود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال