انتشار نتایج آزمایش عمر شارژ باتری گوشی‌های نکسوس 5X و نکسوس 6P

گوشی‌هوشمند نکسوس 5X که پیشتر با همکاری ال‌جی و گوگل معرفی شد، باعث شد تا باز هم کاربران بتوانند گوشی نکسوس را با اندازه‌ای کوچک‌تر داشته باشند. این محصول قدرتمند که به دنبال موفقیتی که ال‌جی و گوگل از تولید نکسوس 5 (که در سال 2013 عرضه شده بود) به دست آورده بودند تولید شده […]

گوشی‌هوشمند نکسوس 5X که پیشتر با همکاری ال‌جی و گوگل معرفی شد، باعث شد تا باز هم کاربران بتوانند گوشی نکسوس را با اندازه‌ای کوچک‌تر داشته باشند. این محصول قدرتمند که به دنبال موفقیتی که ال‌جی و گوگل از تولید نکسوس 5 (که در سال 2013 عرضه شده بود) به دست آورده بودند تولید شده است، صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از مدل قبلی خود داشته و به سنسور حسگر اثر انگشت و پورت USB Type-C مجهز شده است و حالا نیز اولین نتایج از عملکرد باتری این گوشی‌هوشمند منتشر شده است. از طرفی امسال شرکت هوآوی نیز با گوگل همکاری داشت و در کنار نکسوس 5X، نسخه‌ای بزرگ‌تر را با صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی و باتری و سخت‌افزاری قدرتمندتر را پیش روی کاربران قرار داد.

nexus-h1

شرایطی گوشی‌هایی که لیست آنها در ادامه قرار گرفته‌اند، همگی مشابه یکدیگر بوده و شدت روشنایی بر روی 200 قرار گرفته است. یک اسکریپت برنامه‌نویسی شده نیز آزمایشی را در این دستگاه‌ها انجام می‌دهد که در واقع مجموعه‌ای از کارهای عادی کاربران در طول روز به حساب می‌آید. یک نکته‌ی دیگر نیز در مورد آزمایش ما وجود دارد و آن، این است که در تمام طول آزمایش، صفحه‌نمایش دستگاه روشن نگاه داشته شده است. با داشتن تمامی اینها در ذهن، نکسوس 5X امتیاز “6 ساعت و 25 دقیقه” را کسب کرده که میزانی قابل قبول و البته میانگین است. نسخه‌ی بزرگ‌نر یعنی نکسوس 6P نیز موفق شد تا امتیاز “6 ساعت و 24 دقیقه” را به دست آورد.

البته نباید فراموش کنید که نکسوس‌های جدید به اندروید 6.0 مارشمالو مجهز بوده و این سیستم‌عامل با داشتن ویژگی جدید “Doze”، عملکرد باتری را تا حد بهبود می‌بخشد و این امکان برای وجود نداشت که بتوانیم این ویژگی را غیرفعال و بدون آن، آزمایش خود را انجام دهیم.

همچنین باید اشاره کنیم که این گوشی‌هوشمند هیچ چیز جدید و انقلابی را در بخش باتری نداشته و حتی با داشتن ویژگی‌هایی برای بهبود عملکرد باتری، پایین‌تر از سایر پرچم‌داران نیز قرار می‌گیرد. همچنین برای ما بسیار عجیب بود که نکسوس تولید شده توسط هوآوی با داشتن باتری بزرگ‌تر، یک دقیقه کمتر از نکسوس 5X دوام آورد که شاید بتوان این مورد را عدم بهینه‌سازی کافی تلقی کرد.

در ادامه می‌توانید مقایسه‌ی عملکرد باتری نکسوس 5X و نکسوس 6P با سایر دستگاه‌ها را مشاهده نمایید:

1445862273905

1445860927907

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال