با قابلیت‎های جدید Google Now on Tap آشنا شوید

زمان معرفی قابلیت Google Now on Tap به عنوان بخشی از اندروید M، این قابلیت بسیار جالب به نظر می‎رسید ولی در حقیقت استفاده از آن تا الان تا حد زیادی مایوس‌‎کننده بوده است. گوگل در تلاش برای تعاملی‎ کردن Google Now On Tap قابلیت‎های زیادی به آن اضافه کرده است و امروز سه امکان […]

زمان معرفی قابلیت Google Now on Tap به عنوان بخشی از اندروید M، این قابلیت بسیار جالب به نظر می‎رسید ولی در حقیقت استفاده از آن تا الان تا حد زیادی مایوس‌‎کننده بوده است. گوگل در تلاش برای تعاملی‎ کردن Google Now On Tap قابلیت‎های زیادی به آن اضافه کرده است و امروز سه امکان جدید به آن اضافه شده است. در آخرین مرحله از به‎روزرسانی‎ها برای این ویژگی، شما دسترسی بهتری به امکانات ترجمه‎ی کلمات، کشف محتویات و اسکن کردن بارکد خواهید داشت.

قابلیت ترجمه‎ی گوگل ممکن است در اندروید و کروم عملکرد خوبی نداشته باشد، ولی آیا این قضیه در رابطه با سایر اپلیکیشن‎ها نیز صدق پیدا می‎کند؟ Google Now on Tap حالا شامل یک گزینه برای ترجمه‎ی متن به زبان بومی شما خواهد بود. فقط کافی است آن را باز کرده و نگاهی به کارت جدید ترجمه (Translate) داشته باشید. فعلا این قابلیت تنها در گوشی‎هایی که زبان آن‎ها انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی و روسی است، کار می‎کند.

کارت جدید ترجمه

هم‎چنین یک دکمه‎ی جدید در لیست اعمال از پیش تعریف شده‎ی جستجو برای محتویات شناخته شده به چشم می‎خورد. گزینه “کشف کردن” (Discover) جریانی از محتویات مرتبط با موضوع انتخاب شده در اختیار کاربر می‎گذارد. بنابراین اگر On Tap بر روی صفحه‎ی نمایش شما عبارت “سامسونگ” را مشاهده کند، شما می‎توانید مطالب مربوط به آن را در لیست قابل اسکرولی داشته باشید. این لیست شامل اخبار، ویدئوها و موارد متعدد دیگر می‎شود.

در نهایت (و جالب‎ترین در بین این سه قابلیت) اضافه کردن امکان اسکن کردن بارکد و کد QR به Google Now on Tap است. فقط کافی است دوربین خود را اجرا و آن را به سمت یک کد گرفته و سپس On Tap را فعال کنید. خیلی وقت است کاربران از زمان اضافه کردن قابلیت شناخت اجسام و OCR در زمان آنی به On Tap، منتظر این ویژگی هستند. شما می‎توانید خروجی کدهای QR از حالت رمز خارج شده را در یک کارت مشاهده کنید و بارکدها لینک‎های خرید، بررسی محصولات و موارد متعدد دیگر را نشان می‎دهند.

تمامی این سه قابلیت به نظر می‎رسد در حال حاضر تحت اجرا قرار گرفته‎اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال