گوگل اولین پردیس خود را با هزاران پنل خورشیدی افتتاح کرد

اولین پردیس رسمی گوگل پس از گذشت ۵ سال در کالیفرنیا افتتاح شد. به گفته گوگل این مرکز یک محل کار سازگار و سالم برای کارمندان خواهد بود که در آن از پنل های خورشیدی برای طراحی نمادین استفاده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، گوگل حدود پنج سال پیش ساخت و ساز […]

اولین پردیس رسمی گوگل پس از گذشت ۵ سال در کالیفرنیا افتتاح شد. به گفته گوگل این مرکز یک محل کار سازگار و سالم برای کارمندان خواهد بود که در آن از پنل های خورشیدی برای طراحی نمادین استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، گوگل حدود پنج سال پیش ساخت و ساز پردیس Bay View را در کالیفرنیا آغاز کرده بود. گوگل در مورد این پردیس می گوید» مساحت آن حدود ۱۷ هکتار و در کنار مرکز تحقیقاتی ایمز ناسا قرار گرفته است. ظرفیت آن برای هزاران کارمند طراحی شده و دارای دو ساختمان اداری، یک مرکز رویدادها با ظرفیت هزار نفر خواهد بود. علاوه بر آن حدود ۲۴۰ واحد اقامتی کوتاه مدت نیز برای استفاده کارمندان در آن ساخته شده است.

 طبق گفته گوگل اولویت اول در ساخت این پردیس استفاده از انرژی های تجدید پذیر بود. به طوری که طراحی ساختمان ها با هدف دریافت انرژی خورشیدی انجام شد. این پردیس نمونه اولیه از مدل طراحی جدید گوگل خواهد بود که در آن هزاران پنل خورشیدی استفاده شده است. این شرکت قصد دارد تا پایان دهه جاری انرژی تجدید پذیر مورد استفاده را به ۱۰۰ درصد برساند.

گوگل با هدف ارائه نور مورد نیاز به کارمندان و مشاهده فضای بیرونی و دریافت حداکثر میزان آب در هنگام بارندگی از سقفی شبیه یک سایبان یا چادر استفاده کرده است .منحنی های این سقف کمک می‌کند تا پنل های خورشیدی بتوانند حداکثر جذب نور خورشید را داشته باشند. برای تهویه نیز از ۱۰۰ درصد هوای بیرون استفاده میشود. به گفته گوگل میزان انتشار کربن داخلی این ساختمان با کمک این طراحی به نصف کاهش پیدا کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال