پشتیبانی مرورگر Microsoft Edge از فرمت آنلاین WebM

به نظر می‌رسد که نهایتا مایکروسافت به دلیل درخواست بسیار زیادی کاربران قبول کرده تا مرورگر جدیدش، Edge، به صورت پیش‌فرض از فرمت تحت وب WebM پشتیبانی نماید. و حالا اگر به بخش Development (توسعه) این مرورگر و بخش “صدای کاربران” در وب‌سایت مایکروسافت مراجعه نمایید، می‌بینید که وضعیت توسعه این بخش (Status) روی “In […]

به نظر می‌رسد که نهایتا مایکروسافت به دلیل درخواست بسیار زیادی کاربران قبول کرده تا مرورگر جدیدش، Edge، به صورت پیش‌فرض از فرمت تحت وب WebM پشتیبانی نماید. و حالا اگر به بخش Development (توسعه) این مرورگر و بخش “صدای کاربران” در وب‌سایت مایکروسافت مراجعه نمایید، می‌بینید که وضعیت توسعه این بخش (Status) روی “In Development” یا “در حال توسعه” قرار گرفته است.

با پشتیبانی کامل این مرورگر از فرمت WebM (که توسط گوگل توسعه داده شده)، حالا کاربران می‌توانند بدون مشکل، از تمامی امکانات بسیاری از وب‌سایت‌های پخش آنلاین ویدئو همون یوتیوب، استفاده نمایند.

البته شاید به این زودی‌ها توسعه این بخش به پایان نرسد اما برای کسب آگاهی در این مورد، نسخه‌ی جدید از Windows 10 Insider Preview می‌تواند محلی مناسبی برای آگاه شدن از جزئیات پیشرفت این طرح می‌باشد. همچون هنوز معلوم نیست که مایکروسافت تنها کدک VP8 را پشتیبانی می‌کند و یا قصد دارد از کدک VP9 نیز پشتیبانی کند یا نه. این در حالی است که هم‌اکنون کدک VP10 برای ویدئو‌های 4K در حال توسعه می‌باشد. نا گفته نماند که Internet Explorer 9 نیز به کمک پلاگین طراحی شده توسط گوگل، به صورت کامل از فرمت WebM پشتیبانی می‌نمود.