گوگل 1 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد تا جستجوگر پیش‌فرض iOS باشد

1 میلیارد دلار، این رقمیست که گوگل در سال 2014 به اپل پرداخت نمود تا موتور جستجوگر این شرکت به صورت پیش‌فرض بر روی سیستم‌عامل iOS قرار بگیرد. اما چه دلیلی باعث شده تا در این مدت، هیچ صحبتی در مورد میزان این پول پرداخت‌شده وجود نداشته باشد؟ احتمالا یکی از دلایل اصلی در مورد […]

1 میلیارد دلار، این رقمیست که گوگل در سال 2014 به اپل پرداخت نمود تا موتور جستجوگر این شرکت به صورت پیش‌فرض بر روی سیستم‌عامل iOS قرار بگیرد. اما چه دلیلی باعث شده تا در این مدت، هیچ صحبتی در مورد میزان این پول پرداخت‌شده وجود نداشته باشد؟

احتمالا یکی از دلایل اصلی در مورد این پول پرداختی، این است که گوگل در مورد همکاری خودیش رضایت چندانی نداشته است و اینطور که اطلاعات فعلی به ما نشان می‌دهد، این همکاری نیز بدون هیچ ردی به پایان رسیده است. یکی دیگر از احتمالاتی که در این زمینه نیز وجود دارد، می‌تواند به مشکلاتی که در آن زمان شرکت‌های گوگل و اوراکل با یکدیگر داشته‌اند، اشاره نمود و شاید دادگاه‌های متعددی که برای گوگل برگزار می‌شد، دلیلی بر پوشاندن این رقم بالا باشد.

البته سیاست‌هایی که گوگل در مورد پول پرداختی خود به کار گرفته نیز شاید کمی قابل اعتماد نبوده باشد. به هر شکل حالا که این همکاری به پایان رسیده، Bloomberg رقم این قرارداد را اعلام کرده است. اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا واقعا گوگل ضرر کرده و نتوانسته به چیزی که می‌خواهد برسد؟ به هر صورت 1 میلیارد دلار پول کمی نیست و از دست دادن آن نیز موضوعی بسیار ناراحت‌کننده می‌باشد.