Google Photos سه قابلیت جدید به اشتراک‎گذاری دریافت می‎کند

گوگل طی کنفرانس I/O 2017 خود اعلام کرد که اپلیکیشن Google Photos را با سه قابلیت متفاوت به‎روزرسانی خواهد کرد یعنی به اشتراک‎گذاری پیشنهاد شده، کتابخانه‎های مشترک و آلبوم‎های عکس که طراحی تمامی آن‎ها با هدف ساده‎سازی فرآیند به اشتراک‎گذاری برای کاربران بوده است. مورد اول، یعنی اشتراک‎گذاری پیشنهاد شده (Suggested Sharing) از هوش‎مصنوعی گوگل […]

گوگل طی کنفرانس I/O 2017 خود اعلام کرد که اپلیکیشن Google Photos را با سه قابلیت متفاوت به‎روزرسانی خواهد کرد یعنی به اشتراک‎گذاری پیشنهاد شده، کتابخانه‎های مشترک و آلبوم‎های عکس که طراحی تمامی آن‎ها با هدف ساده‎سازی فرآیند به اشتراک‎گذاری برای کاربران بوده است.

مورد اول، یعنی اشتراک‎گذاری پیشنهاد شده (Suggested Sharing) از هوش‎مصنوعی گوگل به منظور شناسایی چهره‎ها در تصویر استفاده می‎کند و به اشتراک‎گذاری تصاویر با فرد داخل تصاویر را پیشنهاد می‎دهد. در واقع روند به این صورت است: شما تصویری از یکی از دوستان خود می‎گیرید و به جای این‎که آن را به فراموشی بسپارید تا در آلبوم تصاویر گوشی شما خاک بخورد، Google Photos به شما پیشنهاد می‎دهد آن را با فرد شناسایی شده در تصویر به اشتراک‎ بگذارید.

اما با آن‎که اشتراک‎گذاری پیشنهاد شده به انتخاب کاربر توجه داشته است، مورد دوم یعنی کتابخانه‎های مشترک (Shared Libraries) از هوش‎مصنوعی گوگل استفاده کرده تا به صورت خودکار انتخاب کند کدام تصاویر با چه کسی به اشتراک‎گذاری شود. به عبارت ساده‎تر، کاربر لیستی از چهره‎ها را برای به اشتراک‎گذاری با یک فرد مشخص انتخاب می‎کند و زمانی که این اپ چهره‎ی مورد نظر را در یک تصویر شناسایی کند، به صورت خودکار آن را در کتابخانه‎ی تصاویر فرد دیگر نیز قرار می‎دهد. به منظور به نمایش گذاشتن این قابلیت، Anil Sabharwal، نایب رئیس Google Photos تصویری از دختر خود بیرون آورده و یک عکس از آن گرفت و اپلیکیشن Google Photos به صورت خودکار آن را با همسر او به اشتراک گذاشت. هر دو قابلیت مذکور در هفته‎های آینده در اختیار کاربران اندروید و iOS این اپ قرار می‎گیرند.

آخرین قابلیت جدید یعنی آلبوم‎های عکس(Photo Books) فراتر از نمایشگر گوشی عمل کرده و وارد دنیای فیزیکی می‎شود. تقریبا همان‎ چیزی است که نشان می‎دهد یعنی اپ Photos با استفاده از یادگیری ماشینی به صورت خودکار مجموعه‎ای از تصاویر انتخاب و برای شما یک آلبوم عکس واقعی سفارش می‎دهد. این قابلیت جای شگفتی ندارد که تنها در اختیار کاربران ایالات‎متحده قرار دارد، در حالی‎که گوگل نوید داده است آن را به سایر کشورها نیز توسعه دهد. این قابلیت از هفته‎ی آینده در اختیار عموم قرار می‎گیرد و هزینه‎ی یک آلبوم عکس معمولی 9.99 دلار و مدل فانتزی‎تر 19.99 دلار قیمت خواهد داشت.

در پایان قابلیت Google Lens و ادغام آن با اپ بالا نیز معرفی شد که به کاربر اطلاعات بیشتری از اشیاء داخل تصاویر را نشان می‎دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال