سرویس های گوگل پلی و اپل پی برای بانک‌های روسیه از دسترس خارج شد

پس از حمله روسیه به اوکراین و تحریم های مالی اخیر بسیاری از بانک‌های این کشور دیگر امکان دسترسی به سرویس های گوگل پلی و اپل پی را ندارند. به گفته بانک مرکزی روسیه تاکنون این سرویس برای پنج بانک این کشور از دسترس خارج شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

پس از حمله روسیه به اوکراین و تحریم های مالی اخیر بسیاری از بانک‌های این کشور دیگر امکان دسترسی به سرویس های گوگل پلی و اپل پی را ندارند. به گفته بانک مرکزی روسیه تاکنون این سرویس برای پنج بانک این کشور از دسترس خارج شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های منتشر شده نشان می دهد مشتریان بانک های روسی امکان استفاده از خدمات مالی این بانکها در سطح بین‌المللی را ندارند. دلیل آن نیز اعمال تحریم های مالی جدید و قطع سرویس هایی نظیر گوگل پلی و اپل پی در این کشور است. کشورهایی که روسیه را تحریم کرده‌اند پرداخت های آنلاین را برای مشتریان بانکها غیر ممکن ساختند.

 البته این سرویس ها در روسیه چندان محبوبیت ندارد و به جای آن سرویس پرداخت موبایلی بومی Sberbank Online مورد استفاده قرار می گیرد. دیگر سرویس های این کشور به نام های YooMoney و QIWI نیز دارای سرویس پرداخت در این کشور هستند. طی آمار سال گذشته تعداد شهروندان روسی که از سرویس گوگل پی استفاده می‌کنند تنها ۲۹ درصد و اپل نیز ۲۰ درصد بوده است.

تحریم‌های مالی علیه روسیه در اکثر کشورهای مختلف صورت گرفته است. به گفته اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا بیش از ۷۰% شبکه بانکی روسیه تحت تأثیر تحریم‌های این اتحادیه قرار خواهد گرفت. ایالات متحده نیز دو بانک بزرگ این کشور را در فهرست تحریم قرار داد. سپس بریتانیا نیز از مسدود شدن ۵ بانک روسی خبر داد. برخی کشورهای دیگر نیز اعلام کردند قصد دارند نظام پرداخت بین المللی سوئیفت و دسترسی بانک‌های روسی به آن را تحریم کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال