سیستم Google Play Protect باعث امن‎تر کردن دستگاه‎های اندرویدی می‎شود

ما به خوبی می‎دانیم که گوگل چندین تدبیر امنیتی تحت اجرا دارد تا مانع بارگذاری اپلیکیشن‎های بدافزار در گوگل‎ پلی‎استور شود. سیستم این شرکت کامل نیست تا شاهد باشیم گاهی اوقات برخی از اپلیکیشن‎های مخرب نیز از فیلتر رد می‎شوند اما اکثر اوقات پلی‎استور محیط امن و به طور کلی قابل اطمینان برای دانلود اپلیکیشن‎های […]

ما به خوبی می‎دانیم که گوگل چندین تدبیر امنیتی تحت اجرا دارد تا مانع بارگذاری اپلیکیشن‎های بدافزار در گوگل‎ پلی‎استور شود. سیستم این شرکت کامل نیست تا شاهد باشیم گاهی اوقات برخی از اپلیکیشن‎های مخرب نیز از فیلتر رد می‎شوند اما اکثر اوقات پلی‎استور محیط امن و به طور کلی قابل اطمینان برای دانلود اپلیکیشن‎های اندرویدی است.

گرچه در کنفرانس Google I/O 2017، این شرکت طرح دیگری به اسم Google Play Protect را معرفی کرد. این طرح یک سیستم محافظتی است که هر زمان اپلیکیشن‎ها به پلی‎استور اضافه می‎شوند، گوگل وجود هرگونه کد مخربی را داخل اپ مربوطه بررسی و حتی اپلیکیشن‎هایی که تصور می‎شوند پتانسیل آسیب رساندن به دستگاه‎هایی که بر روی آن‎ها نصب می‎شوند را دارند، غیرفعال می‎کند.

Play Protect هم‎چنین قادر به اسکن دستگاه کاربر و کمک به کاربران در پاک کردن اپلیکیشن‎های ناخواسته خواهد بود و گوگل هم‎چنین از یادگیری ماشینی برای کسب آگاهی از رفتار یک اپ استفاده می‎کند تا زمانی که اوضاع از حالت معمولی خود خارج شد، با آن برخورد کند. Play Protect هم‎چنین بهره‎مند از یک قابلیت Find My Device خواهد بود که به کاربران کمک خواهد کرد دستگاه‎های گم شده‎ی خود را پیدا کنند و حتی به آن‎ها اجازه می‎دهد از راه دور در صورت رخ دادن چنین اتفاقی یک دستگاه را قفل یا اطلاعات آن را پاک کنند.

براساس اعلام گوگل، آن‎ها انتظار دارد که این قابلیت‎های جدید طی هفته‎های آتی عملی شوند، بنابراین اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید به وب‎سایت گوگل در خصوص اندروید سری بزنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال