گوگل‌پلی برای خالی شدن حافظه گوشی به شما پیشنهاد می‌دهد اپلیکیشن‌های بلااستفاده را پاک کنید

تمامی کاربران اندرویدی این تجربه را داشته‎اند; آن‎ها مقدار زیادی فایل‎های موزیک، اپلیکیشن‎های مختلف و ویدئوها را دانلود کرده‎اند که باعث شده فضای ذخیره‎سازی گوشی‎شان رو به اتمام باشد ولی حالا می‎خواهند که اپلیکیشن جدیدی را نصب کنند. پس سؤالی که در ذهن آن‎ها شکل می‎گیرد این است “کدام یکی را باید پاک کنم؟”. به […]

تمامی کاربران اندرویدی این تجربه را داشته‎اند; آن‎ها مقدار زیادی فایل‎های موزیک، اپلیکیشن‎های مختلف و ویدئوها را دانلود کرده‎اند که باعث شده فضای ذخیره‎سازی گوشی‎شان رو به اتمام باشد ولی حالا می‎خواهند که اپلیکیشن جدیدی را نصب کنند. پس سؤالی که در ذهن آن‎ها شکل می‎گیرد این است “کدام یکی را باید پاک کنم؟”. به نظر می‎رسد که گوگل‎پلی استور جواب دادن به این سؤال را کمی آسان‎تر می‎کند.

Uninstall-Manager-Google-Play

همان‎طور که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید، گوگل‎پلی استور حالا اپلیکیشن‎های مختلف گوشی همراه شما را انتخاب کرده و به شما پیشنهاد پاک کردن آن‎ها را برای آزاد‎کردن مقداری فضای ذخیره‎سازی می‎دهد. این قابلیت که “Uninstall Manage” نامیده می‎شود در اختیار کاربران مختلفی قرار گرفته، ولی هنوز تمامی کاربران امکان استفاده از آن را ندارند. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این قابلیت در اختیار همگان قرار می‎گیرد، با فرض این‎که چنین امری صورت پذیرد، ولی باید امید داشت مدت آن زیاد طولانی نباشد.

قابلیت Uninstall Manager برای دستگاه‎های میان رده و پایین رده‎ای که فضای ذخیره‎سازی داخلی زیادی ندارند، فوق‎العاده مفید به شمار می‎رود. هم‎چنین برای آن دسته از افرادی مفید است که می‎خواهند بدون نیاز به رفتن به بخش تنظیمات، اپلیکیشن‎های مختلف را به سادگی پاک کنند.