فروشگاه اپلیکیشن گوگل باز هم در دسترس کاربران کشور چین قرار می‌گیرد

5 سال پیش بود که شرکت گوگل تصمیم گرفت تا سرویس Play Store خود را از دسترس کاربران کشور چین خارج نماید، اما پس از گذشت این سال‌ها، این شرکت تصمیم گرفته تا باز هم سرویس فروشگاه اپلیکیشن خود را در کشور چین راه‌اندازی کند، اما اینبار با شرایطی متفاوت‌تر از گذشته. پیشتر نیز اعلام […]

5 سال پیش بود که شرکت گوگل تصمیم گرفت تا سرویس Play Store خود را از دسترس کاربران کشور چین خارج نماید، اما پس از گذشت این سال‌ها، این شرکت تصمیم گرفته تا باز هم سرویس فروشگاه اپلیکیشن خود را در کشور چین راه‌اندازی کند، اما اینبار با شرایطی متفاوت‌تر از گذشته. پیشتر نیز اعلام شده بود که گوگل قصد دارد تا پاییز 2015، نسخه‌ای خاص و متفاوت از Play Store را در اختیار کاربران کشور چین قرار دهد، نسخه‌ای که به صورت کامل با قوانین این کشور مطابقت داشته و احتمالا دیگر مشکلات قبلی را به همراه نداشته باشد.

همچنین احتمال ورود سیستم‌عامل Android Wear به این کشور نیز بسیار بالاست. حتی اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد احتمال دارد گوگل، خود به عنوان ارائه‌ دهنده‌ی سرویس اینترنت به فعالیت بپردازد. البته این موضوع کمی بعید به نظر می‌رسد چرا که پیشتر شرکت گوگل متهم به جاسوسی از طریق سرویس جیمیل شده بود و اینکه حالا بخواهد به عنوان ارائه‌ دهنده‌ی سرویس اینترنت نیز فعالیت داشته باشد، شاید در این لحظه چندان قابل باور نباشد. اگر این اتفاق بیفتد نیز گوگل مجبور خواهد بود به خاطر مسائل امنیتی این کشور، اطلاعات را به صورت محلی جمع‌آوری و در اختیار دولتمردان قرار دهد.

بازار موبایل و اپلیکیشن در کشورهای آسیایی علی‌الخصوص کشور چین، به حدی بزرگ بوده که گوگل نمی‌خواهد به هیچ طریقی آن را از دست دهد. شاید قبول کردن چندین شرط قانونی و رعایت کردن قوانین کشور چین، بهتر از آن باشد که گوگل چنین بازار بزرگی را از دست بدهد. در حال حاضر، سیستم‌عامل اندروید، محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی میان افراد کشور چین بوده و از طرفی، هیچ کدام از این کاربران نمی‌توانند از فروشگاه اپلیکیشن گوگل، Play Store، بهره‌ای برند. به همین جهت کمپانی‌های چینی همچون هوآوی، شیائومی و اوپو مجبور هستند تا برنامه‌هایی در این کشور در نظر بگیرند تا اپلیکیشن‌های مختلف به اندازه‌ی کافی در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

و البته نباید موفقیت اخیر اپل در بازار کشور چین را فراموش نمود. کشور چین با جمعیت بسیار بالایی که دارد، بازاری تشنه در زمینه‌ی تکنولوژی و موبایل به حساب می‌آید و گوگل واقعا دوست ندارد از رقیب اصلی خود عقب بیفتد. این شرکت امیدوار است تا کاربران بتوانند از سرویس‌های جیمیل، گوگل مپس و گوگل درایو، استفاده‌ی بیشتری داشته باشند تا بخواهند از سرویس‌های رایگان رقیب خود استفاده کنند.

فعلا این اطلاعات یک حدس و گمان به حساب می‌آیند، هر چند ورود مجدد گوگل به چین، صحت دارد و این موضوع پیشتر توسط خود گوگل اعلام شده بود. کشور چین و سایر کشورهای آسیایی، می‌تواند موقیعتی فوق‌العاده برای تمام شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند باشد و رقابت اصلی، بر سر این خواهد بود که چه کسی می‌تواند بخش بیشتری از این موقعیت را نصیب خود نماید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال