گوگل مجددا طراحی ایموجی‎ها را برای اندروید O تغییر می‎دهد

اگر از یک نکته بتوانید مطمئن شوید که در یک نسخه‎ی جدید از اندروید یقینا پیدا خواهید کرد، مجموعه‎ی جدید ایموجی‎ها است. در اندروید نوقا، گوگل کل این مجموعه را با نسخه‎ی اصلاح‎شده‎تری از ایموجی حبابی‎ شکل همراه کرد که معرفی آن با اندروید 4.4 صورت گرفت و از آن زمان به بعد همواره تغییر […]

اگر از یک نکته بتوانید مطمئن شوید که در یک نسخه‎ی جدید از اندروید یقینا پیدا خواهید کرد، مجموعه‎ی جدید ایموجی‎ها است. در اندروید نوقا، گوگل کل این مجموعه را با نسخه‎ی اصلاح‎شده‎تری از ایموجی حبابی‎ شکل همراه کرد که معرفی آن با اندروید 4.4 صورت گرفت و از آن زمان به بعد همواره تغییر کرده است. این تغییر طراحی در اندروید 7.0 از نظر نشان دادن حالت صورت بیشتر مشابه با کاری بود که اپل با مجموعه ایموجی‎های iOS انجام داد که در حال حاضر محبوب‎ترین ایموجی‎های متداول استفاده شده به شمار می‎روند.

در اندروید O این غول دنیای اینترنت یک گام فراتر برداشته و شکل حبابی را به طور کامل با مجموعه ایموجی‎های دایره‎ای شکل عوض می‎کند تا به نسبت طراحی‎های اپل حتی بیشتر نزدیک شود. وب‎سایت Emojipedia نگاهی ویژه به برخی از ایموجی‎هایی که می‎توانیم در نسخه‎ی نهایی اندروید O مشاهده کنیم انداخته است از جمله پشتیبانی از کاتالوگ کاراکترهای اموجی 5.0 که شامل ایموجی جدید از یونیکد 10.0 می‎شود.

تغییر مهمی که در این‎جا در این صورتک‎های زرد رنگ دیده می‎شود استفاده از یک طراحی دایره‎ای شکل کامل است که به شکل کاملی از طراحی اصیل یونیکد اپل تقلید می‎کند. در حالی‎که ایموجی‎های فعلی حبابی شکل یقینا طرفدارانی برای خود دارند، اما در جهان ایموجی‎های دایره‎ای شکل تنها یک طرح کلی محسوب می‎شدند و اکثر افراد به طراحی دایره‎ای شکل پایبند بودند. تغییر به یک طراحی دایره‎ای شکل می‎تواند باعث شود آن‎‏ها زمانی که بین دستگاه‎های متعلق به پلت‎فرم‎های متفاوت یا حتی شرکت‎های مختلف اندرویدی ارسال می‎شوند، به دنبال ترجمه یک‎شکل‎تر به نظر آیند.

طراحی‎های جدید بافت و سایه‎زنی بیشتری با خود به همراه دارند به نحوی که افکت سایه یک ظاهر سه‎بعدی به آن‎ها می‎دهد که ما بین ظاهر بارزتر سه‎بعدی مجموعه ایموجی اپل و یا مجموعه‎ ایموجی‎های دارای ظاهر تخت مایکروسافت و توئیتر قرار می‎گیرد. جفت طراحی‎های مذکور بیشتر به طراحی اپل نزدیک شده‎اند تا مجموعه‎های دیگر.

Android O هم‎چنین شامل دیگر ایموجی‎های تغییر یافته نیز می‎شود اما تفاوت‎ها ظاهرا بارز نیست، حداقل در بین تعداد اندکی که در اختیار ما قرار دارد. گرچه، نکته‎جالب این است که این نسخه از سیستم‎عامل اندروید پشتیبانی از یونیکد 10 را با خود دارد، بنابراین ایموجی‎ صورتی که دست خود را بر دهان دارد، یا ایموجی دارای چشمان ستاره‎ای شکل و در حال استفراغ در اختیار همه قرار خواهند قرار گرفت.

نکته‎ی جالب دیگر این است که گوگل با اندروید O پشتیبانی از کتابخانه‎ی EmojiCompat برای توسعه‎‎دهندگان را به همراه خواهد آورد تا به آن‎ها اجازه دهد این کتابخانه را در اپلیکیشن‎های خود لحاظ کنند تا مهر تاییدی بر این اطمینان باشد که اپلیکیشن‎های آن‎ها همواره تمامی آخرین ایموجی‎هایی که در یک نسخه‎ی جدیدتر اندروید موجود خواهند بود را نشان می‎دهند. به عبارت دیگر دیگر نیازی نیست منتظر شوید که گوشی شما نسخه‎ی جدید اندروید را به منظور مشاهده‎ی ایموجی جدید در اپ پیام‎رسانی محبوب خود دریافت کند، اگر البته طراح آن اپلیکیشن این کتابخانه را به کار گرفته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال