بازگشت دوباره Google RSS، آزمایش قابلیت جدید دنبال کردن سایت ها در Chrome و در اندروید

گوگل در حال آزمایش ویژگی جدیدی بر روی مرورگر کروم است که با کمک آن کاربران اندرویدی می توانند وبسایت های موردنظر خود را دنبال کنند. بدین ترتیب کاربران می توانند از مطالب به روز وبسایت ها با خبر شوند. این ویژگی بر اساس یک استاندارد وب متن باز است که در گذشته ستون اصلی […]

گوگل در حال آزمایش ویژگی جدیدی بر روی مرورگر کروم است که با کمک آن کاربران اندرویدی می توانند وبسایت های موردنظر خود را دنبال کنند. بدین ترتیب کاربران می توانند از مطالب به روز وبسایت ها با خبر شوند. این ویژگی بر اساس یک استاندارد وب متن باز است که در گذشته ستون اصلی بسیاری از ابزارهای جمع آوری داده در وب محسوب میشد و خود شامل قابلیت Google Reader بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این قابلیت هم اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد و تنها برخی از کاربران آمریکایی به نسخه بتای آن در کروم خود دسترسی خواهند داشت. این کاربران می توانند سایت های مورد نظر خود را از طریق مرورگر و منوی آن دنبال کنند. همچنین آنها می‌توانند به روز رسانی و مطالب جدید آن سایت ها را از طریق زیر منوی دیگر که در تب جدید باز شده قابل مشاهده هست دنبال کنند. هنوز مشخص نیست که این زیر منو جدید از طریق سایت های مختلف و با کمک RSS جمع‌آوری می‌شود یا خود گوگل.

اگرچه این قابلیت تنها در مرحله آزمایش اولیه قرار دارد اما می تواند برای بسیاری از کاربران که پیش از این در دوره اوج محبوبیت RSS از آن استفاده کرده اند بسیار هیجان انگیز باشد. در واقع RSS این امکان را به کاربران می دهد تا محتوای جدید سایت های مورد علاقه خود، وبلاگ ها و پادکست ها را به طور شخصی جمع آوری کنند.

دلیل کاهش محبوبیت RSS در بیان کاربران کمی پیچیده به نظر می‌رسد. اما علت اصلی هرچه که باشد بسیاری آن را نقطه عطفی برای وب و جایگزینی آن با الگوریتم های شبکه های اجتماعی و غول‌های رسانه‌ای می‌دانند.

ظهور شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و مواردی از این دست تاثیرات بسیاری بر کاربران از طریق انتشار اطلاعات نادرست داشته است. در حالی که بسیاری عصر استفاده از RSS را به عنوان نوعی عصر طلایی برای وب می دانند. آنچه که واضح است این که هم اکنون گوگل به دنبال راهی برای پاسخ دادن به تقاضاهای موجود از طریق تعامل با وب است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال