از این پس کمپانی گوگل، زیر سایه‌ی شرکت Alphabet به کار خود ادامه می‌دهد

روز گذشته خبر بسیار مهمی در فضای مجازی انتشار یافت و به خاطر اهمیت بالایی که داشت، به سرعت تیتر شماره‌ی 1 هر خبرگزاری کوجک و بزرگی قرار گرفت. دیروز موسسین شرکت گوگل، Larry Page و Sergey Brin به صورت رسمی اعلام کردند از این پس شرکت Google زیر سایه‌ی شرکتی بزرگتر با نام Alphabet (به […]

روز گذشته خبر بسیار مهمی در فضای مجازی انتشار یافت و به خاطر اهمیت بالایی که داشت، به سرعت تیتر شماره‌ی 1 هر خبرگزاری کوجک و بزرگی قرار گرفت. دیروز موسسین شرکت گوگل، Larry Page و Sergey Brin به صورت رسمی اعلام کردند از این پس شرکت Google زیر سایه‌ی شرکتی بزرگتر با نام Alphabet (به معنای “الفبا”) به کار خود ادامه خواهد داد و این یعنی دیگر گوگل آنگونه که تصور می‌کنید، نخواهد بود.

کمپانی جدید Alphabet این امکان را برای Brin و Page میسر می‌کند که بتوانند تعداد زیادی از کمپانی‌هایی را که هم‌اکنون در کنار گوگل مشغول فعالیت هستند، کنار یکدیگر جمع کرده و بهتر از قبل مدیریت نمایند. همچنین این کار باعث ایجاد فرصت‌ها و ایده‌های بسیاری برای آنها می‌شود تا این غول دنیای اینترنت، با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد. همچنین ایجاد این شرکت جدید باعث می‌شود تا مدیر اجرایی فعلی گوگل آقای Sundar Pichai، به جایگاه “مدیر ارشد اجرایی” رفته و Larry Page و Sergey Brin نیز با به دست گرفتن سکان مدیریت Alphabet، به کل فعالیت‌های شرکت‌های خود، نظارت داشته باشند.

آقای Larry Page در بیانه‌ای در مورد این شرکت جدید، اینگونه توضیح داد:

“Alphabet مجموعه از شرکت‌های مختلف میباشد که قرار است همگی زیر سایه‌ی Alphabet باشند. در مورد گوگل، این شرکت به عنوان بزرگترین بخش باقی خواهد ماند اما بخشی از فعالیت‌های آن به دیگر بخش‌ها واگذار شده و از این پس گوگل، تمرکز اصلی خود را بر روی اینترنت و محصولاتی اینترنتی قرار خواهد داد.”

blocks

پیش از این شایعاتی در مورد اینکه Pichai قصد ترک کردن گوگل را دارد منتشر شده بود اما حالا وی این شانس را دارد که از این پس به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل به کار خود ادامه دهد. البته به خوبی مشخص است که گوگل دیگر نمی‌خواهد در دنیای اینترنت و شاخه‌های مربوط به آن بماند و قصد دارد وارد صنایع دیگر همچون تولید خودروهای بدون سرنشین وارد شود. همچنین بخش‌های دیگر همچون “Moonshots” قرار است از گوگل جدا شود و جداگانه به کار خود ادامه دهد.

دیدگاه تجاری، این کار می‌تواند عملکرد تمامی بخش‌ها و شرکت‌ها و اینکه چه تصمیماتی در آنها گرفته شود را به دست مدیر ارشد اجرایی Alphabet سپرده و به نوعی یک سلطنت را برای مدیران اصلی به همراه داشته باشد. مفسران و تحلیلگران دنیای تکنولوژی نیز معتقدند که این حرکت می‌تواند باعث دفع تحقیقات مختلف اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در مورد انحصارگری‌های گوگل در بخش‌های مختلف شود.

در ادامه Larry Page توضیح داده که این کار آنها پایان گوگل نبوده و تازه آنها در ابتدای راه هستند! بردن تمام شرکت‌ها زیر سایه‌ی یک شرکت بزرگتر، می‌تواند بازوهای تحقیقاتی Alphabet را برای تحقیق و توسعه تکنولوژی و ایجاد بخش‌های جدیدتر تقویت نماید. همچنین این امکان وجود دارد که یک دفاتر مختلفی در پایتخت‌ کشورهای مختلف تاسیس گردد تا تحقیقات با شرایط بهتری انجام شود. پروژه‌ی X Lab نیز کار آن، تحقیق بر روی تکنولوژی‌های جدید است، از این پس و به صورت جداگانه و البته زیر سایه‌ی Alphabet به کار خود ادامه می‌دهد.

و از این پس، کمپانی Google یکی از کمپانی‌های مختلف شرکت Alphabet خواهد بود.

alphabet

خب شاید تا اینجا حدس زده باشید که عملکرد این شرکت چگونه خواهد بود. تصویر بالا را که در آن نوشته شده “G is for Google” (به معنای “G” برای “گوگل” است) دیدید؟ بله، قرار است هر نام از الفبا در شرکت Alphabet، مربوط به یک کمپانی و یک بخش باشد. تا کنون لیستی خلاصه از بخش‌های مختلف Alphabet منتشر شده که می‌توان به Calico، Fiver، Google، Google Ventures، Google Capital، Google X، Life Sciences و Nest اشاره نمود. خود کمپانی Google قرار است در بخش‌های مختلف از جمله اینترنت، موتورهای جستجو تا یوتیوب و برنامه‌های مربوط به اندروید و اپلیکیشن‌ها را کنترل نماید و بخش‌های دیگر نیز هر کدام جداگانه به کار خود ادامه خواهند داد. آقای Page در مورد تمامی حقوقی که به اسم گوگل به ثبت رسیده، اعلام کرد که تمامی این موراد به سرعت به شرکت اصلی یعنی Alphabet منتقل خواهند شد.

و در نهایت، باید بگوییم که Alphabet شرکتی نیست که Larry Page و Sergey Brin یک شبه به فکر تاسیس آن افتاده باشند. آنها در وبلاگ رسمی گوگل به صورت کامل در مورد شرکت Alphabet توضیح داده‌اند. و عبارت “G is for Google”، چیزی است که 11 سال پیش نامه‌ی آن توسط Larry Page برای Sergey Bin نوشته شده بود!

در تصویر زیر به خوبی می‌توانید متن این نامه را که نوشته شده “گوگل یک شرکت عادی نیست، و ما نباید تنها به فکر ایجاد یک شرکت باشیم.”

Alphabet-google-new

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال