دو گزینه Recent tab و Lite mode به سرچ گوگل افزوده خواهند شد

گوگل با طراحی و ساخت محصولات گوناگون گستره‌ی فعالیت خود را روز به روز گسترده‌تر میکند. ولی بخش جستجوی این شرکت همچنان نیاز به بهبود دارد. به همین دلیل هم گوگل درحال حاضر قصد افزودن امکاناتی جدیدی به این موتور جستجو را دارد. این امکانات عبارتند از: Recent tab و  automatic Lite mode . در تست‌های […]

گوگل با طراحی و ساخت محصولات گوناگون گستره‌ی فعالیت خود را روز به روز گسترده‌تر میکند. ولی بخش جستجوی این شرکت همچنان نیاز به بهبود دارد. به همین دلیل هم گوگل درحال حاضر قصد افزودن امکاناتی جدیدی به این موتور جستجو را دارد. این امکانات عبارتند از: Recent tab و  automatic Lite mode .

در تست‌های انجام شده برخی کاربران این قابلیت‎‌های جدید را تجربه کرده‌اند و از عملکرد بسیار خوب آنها خبر داده اند. اولین قابلیت، امکان Recent tab است که در از منوی اپلیکیشن قابل دسترسی است. با استفاده از این بخش می‌توانید جستجوها و سایت‌هایی که به تازگی از آنها بازدید داشته اید را بصورت یکجا و متمرکز ببینید. البته تا پیش از این هم راه‌های گوناگونی برای انجام این کار وجود داشت ولی داشتن این قابلیت بصورت متمرکز امکان جدیدی است که به گوگل افزوده خواهد شد. حتی بهتر از آن، قابلیتی است که بوسیله آن می‌توانید تمامی سایت‌هایی که در جستجو درمورد یک عبارت خاص بازدید کرده‌اید را یکجا ببینید. این کار در یافتن مجدد سایت موردنظر در جستجو بسیار به شما کمک خواهد کرد.

قابلیت کاربردی دیگری افزوده شده برای زمان‌هایی خواهد بود که اینترنت شما قطع می‌شود. در این زمینه، گوگل درحال تست کردن قابلیت جدید Offline mode است. با استفاده از این قابلیت، در زمان قطعی ، کندی یا ضعیف بودن اینترنت شما می‌توانید عبارت موردنظر را در گوگل وارد کنید. سپس زمانی که اتصال اینترنت شما دوباره برقرار شود، گوگل بصورت اتوماتیک سرچ موردنظر شما را انجام می‌دهد و این اتفاق را به شما اطلاع می‌دهد. این قابلیت در زمان‌هایی که اتصال ضعیفی داشته باشید، بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین، قابلیت مدیریت سرچ‌های در صف وجود دارد و می‌توانید آنها را ویرایش یا پاک کنید.

علاوه بر این، گوگل در حال آزمایش قابلیت جدید Lite mode برای افرادی با اینترنت‌های کند و ضعیف می‌باشد. در این حالت، نتایجی به کاربر نشان داده میشود که سبک‌ترین حجم صفحه و کم‌ترین تعداد عکس را داشته باشند. گوگل بصورت خودکار میتواند ضعیفی یا کندی ارتباط شما را شناسایی کند و این قابلیت را برای شما فعال کند. ولی امکانی وجود دارد که میتوانید همیشه از این حالت برای جستجوهای خود استفاده کنید. امکان خاموش کردن کامل این قابلیت نیز وجود خواهد داشت.

تمامی مواردی که گفته شده، موارد سروری هستند. بنابراین گوگل ممکن است هر زمانی این قابلیت‌های جدید در درسترس تمامی کاربران خود قرار دهد. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی این قابلیت‌های جدید و پرکاربرد معرفی خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال